ישראל במקום ה-31 ברשימת הדומיינים המסוכנים לגלישה

כך עולה מדו"ח של ענקית אבטחת המידע מק'אפי ■ אתרי האינטרנט במדינת קמרון באפריקה, הנושאים את הסיומת cm, נחשבים לאתרים המסוכנים בעולם ■ אתרי אינטרנט מיפן בעלי הסיומת jp הם הבטוחים ביותר

אתרי האינטרנט הישראליים ממוקמים במקום ה-31 ברשימת הדומיינים המסוכנים בעולם לגלישה - כך עולה מדו"ח של ענקית אבטחת המידע מק'אפי, שבוחן את רמת הסיכון של האתרים השונים בעולם על-פי סיומות הדומיינים של האתרים.

במקום הראשון ממוקמים אתרי האינטרנט במדינת קמרון באפריקה (הנושאים את הסיומת cm), שנחשבים לאתרים המסוכנים ביותר בעולם.

על-פי הדו"ח, 1.2% מהאתרים הישראליים נמצאו כמכילים סיכוני אבטחה, בהשוואה ל-36.7% לאתרים שנושאים את הדומיין של קמרון. פושעי מחשוב רבים מנצלים את הדמיון שבסיומת cm לסיומת com ומקימים אתרים מזויפים עם הדומיין cm. כתוצאה מכך, גולשים שלא שמים לב לכך שנכנסו לאתר שגוי, עלולים ליפול קורבן לתוכנות זדוניות, רוגלות, תוכנות פרסום ומפגעי אבטחה נוספים.

עוד עולה מהדו"ח החדש של מק'אפי כי אתרי אינטרנט מיפן בעלי הסיומת jp הינם הבטוחים ביותר מבין האתרים השייכים למדינות, עם 0.1% סיכון בלבד, כאשר יפן מדורגת בין 5 המדינות הבטוחות ביותר לגלישה זו השנה השנייה ברציפות.

מבין הדומיינים הגנריים שאינם שייכים למדינה מסוימת, עולה כי הדומיין הנפוץ ביותר בעולם, com, זינק למקום השני ברמת הסיכון - לעומת המקום התשיעי בשנה שעברה, בעוד שאתרים הנושאים את הסיומת gov הינם הבטוחים ביותר לגלישה.

בדו"ח נבדקו 27 מיליון אתרי אינטרנט מרחבי העולם עם 104 דומיינים, כאשר 5.8% מתוכם נמצאו כמכילים סיכוני אבטחה.

המחקר נערך תוך שימוש בטכנולוגיות SiteAdvisor ו-TrustedSource של מק'אפי, הבוחנות, מדרגות ומנתחות את תעבורת הרשת באינטרנט על בסיס קבוע ומתריעות על אתרים המכילים סיכוני אבטחה שונים.