ערוץ 1 ביטל את המכרז למשחקי המונדיאל לאחר שלא קיבל הצעות

החבילה למכירת 18 משחקים, אותה תמחרה רשות השידור ב-5.5 מיליון שקל, נותרה ברוממה ■ גורם בערוץ 1: "אנו נערכים למצב שנשדר את כל 64 המשחקים של הגביע העולמי"

ערוץ 1 ביטל את המכרז למכירת זכויות השידור של 18 משחקים ממונדיאל 2010, לאחר שאף גוף תקשורת לא הגיש הצעות. רק שני גופים רכשו את מעטפות המכרז - ערוץ הספורט וזכיינית ערוץ 2 רשת - אבל בסופו של דבר גם הם לא הגישו הצעות.

הערוץ, שמחזיק בזכויות על הטורניר בדרום אפריקה, פרסם מכרז למכירת 18 משחקים מתוך 64 המשחקים של הטורניר שייערך בקיץ הבא. מחיר הסף לכניסה למכרז נקבע על 5.5 מיליון שקל.

לטענת גורמים ברשות השידור, אחת הבעיות העקרוניות שמנעו הגשת הצעות היא מיעוט המשחקים היחסי בפריים-טיים (7 בלבד, מתוכם רק שניים מרבע הגמר ושמינית הגמר), שהופך את החבילה לפחות אטרקטיבית עבור ערוץ 2.

לערוצים שניגשו למכרז היתה זכות בחירה מוגבלת למשחקים שייערכו בפריים-טיים. שעת המשחק האטרקטיבית מבחינת הערוצים המסחריים היא 21:30 (שעון ישראל). יתר המשחקים ייערכו בשעות 14:30 ו-17:00. על-פי המכרז, רק כ-7 משחקים הוצעו בפריים-טיים.

מבחינת ערוץ הספורט קיימת בעיה אחרת שהופכת את החבילה לפחות אטרקטיבית: ההתניה במכרז היא שהמשחקים ישודרו רק בערוץ פתוח, כך שערוץ הספורט יוכל לשדר את המשחקים רק בערוץ הבסיס ולא בערוצי ספורט 5+ LIVE או ספורט 5+.

גם הניסיון לחזק את חבילת ה-HD בערוץ הספורט בעייתי, מאחר שבערוץ 1 פועלים לקבל פלטפורמת HD שבה ישודרו במקביל המשחקים, ולכן אינם מעוניינים להעביר את המשחקים לפלטפורמת ה-HD של ערוץ הספורט.

אחד המהלכים שעשויים להתממש בסופו של דבר הוא שילוב כוחות בין שני גופים, ערוץ הספורט ורשת, שיגישו הצעה משותפת, מה שיקל על שני הגופים מבחינה כספית וישאיר בידי ערוץ 2 את המשחקים בפריים-טיים. שיתוף-פעולה כזה אף נבחן במכרז הנוכחי, אבל לבסוף לא יצא אל הפועל.

בערוץ 1 מסרו כי "למכרז לא הוגשו הצעות, ולפיכך ועדת המכרזים ביטלה את המכרז. בסוף השבוע הקרוב תיערך הגרלת המשחקים, ולאחריה תתכנס ועדת המכרזים ותקבל החלטה לעניין המשך ההליך".

גורם ברשות השידור אמר ל"גלובס" כי "בכל מקרה, גם במכרז החדש לא נוריד את מחיר הסף, ואנחנו ערוכים ומוכנים לאפשרות שנצטרך לשדר את כל 64 המשחקים מהמונדיאל".