בנק אוף אמריקה יחזיר 45 מיליארד דולר לממשל האמריקני

ההחזר המתוכנן של כספי ה-TARP יעזור לבנק אוף אמריקה למצוא מחליף למנכ"ל הנוכחי, קנת' לואיס, שהודיע על התפטרותו בספטמבר ■ מאז תחילת השנה מניית בנק אוף אמריקה עלתה ב-11% לאחר שב-2008 צנחה ב-66%

בנק אוף אמריקה , המלווה הגדול ביותר בארה"ב, יחזיר 45 מיליארד דולר מכספי חבילת החילוץ הממשלתית, כשהוא מקווה להשתחרר מההגבלות על מתן בונוסים להנהלה הבכירה.

הבנק יחזיר את הכסף ל-TARP (תוכנית החילוץ למוסדות הפיננסים) כשהוא משתמש ב- 26.2 מיליארד דולר ב"עודפי נזילות" ו-18.8 מיליארד דולר ממכירה של אג"ח קונצרניות. בנק אוף אמריקה מתכנן להגדיל את ההון העצמי באמצעות מכירת נכסים בהיקף של 4 מיליארד דולר, ובכוונתו להנפיק 1.7 מיליארד דולר במניות במקום להעניק בונוסים לעובדים בסוף השנה.

המימון שקיבל בנק אוף אמריקה מהממשל האמריקני כלל הלוואה של 20 מיליארד דולר שנועדה לצמצם את ההפסדים שנוצרו מההשתלטות על מריל לינץ'. ההחזר המתוכנן של כספי ה-TARP יעזור לבנק אוף אמריקה למצוא מחליף למנכ"ל הנוכחי, קנת' לואיס, שהודיע על התפטרותו בספטמבר.

"הדילול של בעלי המניות יהיה משמעותי", אומר וויליאם פיצפטריק, אנליסט באופטיק קפיטל מנג'מנט. "נראה כי המהלך נועד להקל על מציאת מנכ"ל ראוי", הוסיף האנליסט.

מאז תחילת השנה מניית בנק אוף אמריקה עלתה ב-11% לאחר שב-2008 צנחה ב-66% בבורסת ניו יורק.