פרוטליקס מבטיחה ומקיימת

אבל... האם המשקיעים ציפו למשהו טוב עוד יותר?

פרוטליקס עשתה השבוע את שהבטיחה. העסקה עם פייזר מסדרת לה מימון לפרויקטים העתידיים שלה וזרם הכנסות יפה, ואף מהווה חותמת איכות לטכנולוגיה שלה.

מניית החברה אמנם הגיבה בירידות לחדשות, והיא נסחרת ב-600 מיליון דולר לאחר שכבר ביקרה ב-900 מיליון בחודשים האחרונים. משמעות המספרים אינה שהעסקה לא טובה לחברה, אלא פשוט שהמשקיעים ציפו למשהו טוב עוד יותר, וזאת למרות שהעסקה הנוכחית היא בדיוק מה שהחברה הבטיחה לספק. כעת, פרוטליקס מתנקה ממשקיעים שהגיעו בשביל האירוע. מי שקונה עכשיו, מגיע בשביל החיים האמיתיים.

בתור מנכ"ל החברה, דוד אביעזר הוא מנצח קלאסי. הוא אף הספיק לממש חלק מהמניות שלו במחירים הגבוהים. אלי הורביץ מנצח בתור מוביל החזון של פרוטליקס. באשר למניות, מצד אחד הקרן שלו, פונטיפקס, חילקה את מניות פרוטליקס שברשותה בין המשקיעים של הקרן במחירים גבוהים.

פונטיפקס נכנסה למספר השקעות בפרוטליקס בשוויים של מיליוני דולרים בודדים ואולי עשרות מיליוני דולרים בגיוסים המאוחרים בהם השתתפה, כך שהמהלך הזה "מסדר" לה את הקרן. ככל הידוע, הורביץ באופן אישי לא מימש מניות וכך גם קבוצת השליטה בפונטיפקס, כך שאין לו רווח אישי מזומן מהעסקה עצמה, אבל יש לו מה לענות למשקיעים שנכנסו במחיר הגבוה ויוצאים עכשיו.