עו"ד אריאלה להב פורשת מהמשרד בראשות עו"ד יורם ראב"ד

להב - ששימשה כשותפה בכירה במשרד ראב"ד-מגריזו-בנקל-להב ושות' וכראש מחלקת ניירות הערך בו - עתידה לפתוח משרד בוטיק עצמאי שיתמחה בגיוסי הון, ניירות ערך ומיזוגים ורכישות, וייקרא להב ושות'

עוד דרמה במשרדי עורכי הדין המובילים בארץ? פחות מ-3 שנים לאחר שהצטרפה למשרד ראב"ד-מגריזו-בנקל-להב ושות', פורשת עו"ד אריאלה להב, ששימשה כשותפה בכירה בו וכראש מחלקת ניירות ערך, מהשותפות.

החל מה-1 בדצמבר שונה שם הפירמה לראב"ד-מאגריזו-בנקל ושות'.

להב עתידה לפתוח משרד בוטיק עצמאי שיתמחה בגיוסי הון, ניירות ערך ומיזוגים ורכישות, וייקרא להב ושות'.

עו"ד יורם ראב"ד, העומד בראש המשרד, אישר את הידיעה ומסר כי עו"ד להב הודיעה לו לאחרונה על עזיבתה, והשבוע פרשה סופית מן הפירמה. "אין שום דרמה מאחורי העניין הזה. היא הודיעה על עזיבתה, וכיבדנו את החלטתה", ציין.

לדבריו, הפרידה נעשתה באווירה טובה. "נפרדנו מאריאלה ברגשי ידידות. לא היה חיכוך בינה לבין המשרד, ובטח שלא עזבו איתה 25 עורכי דין", אמר ראב"ד, תוך קריצה על פרישתם השבוע של 7 שותפים ו-18 עורכי דין ממשרד רון גזית לטובת פירמה עצמאית.

גם להב מדברת היום (ה') על פרידה ידידותית ונעימה. לדבריה, החלטתה לעזוב נובעת מההכרה בצורך של לקוחותיה ליחס יותר אישי: "אני מאמינה כי בעולם העסקים של היום יש חשיבות לקשר אישי של השותף שמטפל בעסקה או בהנפקה עם הלקוחות".

* אין חששות מיציאה לדרך עצמאית לאור המצב הכלכלי ששרר בשנה האחרונה?

"אני חושבת שדווקא במצב הכלכלי הקיים, עם ההתאוששות הכלכלית היום, לקוחות מחפשים את הקשר האישי במשרד שמתמקצע ומסוגל להתחרות במשרדים הגדולים, מצד אחד בשכר-הטרחה ומצד שני לתת את היחס האישי ואת הטיפול האישי ברמה המקצועית הגבוהה".

* כמה עורכי דין ושותפים יעבדו איתך?

"אני כרגע בשלבים של התארגנות ובניית כוח-האדם. אני לא מכוונת לגודל מסוים של משרד, הוא יגדל ככל שיוכל לגדול. כרגע אני מגייסת".

להב הצטרפה למשרד ראב"ד במארס 2007, כשנה לאחר שפרשה משותפות במשרד עורכי הדין גולדפרב-לוי-ערן-מאירי ושות', שם שימשה כמספר 8 בהיררכיה המשרדית.
אל משרד ראב"ד כבר הגיעה להב עם גרעין לקוחות קבוע, שרובו ממשיך איתה כעת גם אל משרדה החדש: "אני לא לוקחת אתי עורכי דין ממשרד ראב"ד או לקוחות של המשרד, חלילה. אין לי כוונה להזיק למשרד. אני ממשיכה עם הלקוחות שלי".

בין הלקוחות שהולכים עם להב תהיה גם חברת ביטוח ישיר. לאחרונה, ייצגה להב את ביטוח ישיר במיזוג בין בית ההשקעות שלה לבית ההשקעות מיטב-גאון, בתמורה לכרבע ממניות בית ההשקעות הממוזג. בנוסף היתה מעורבת בסגירת עסקת רכישת גארדיום האמריקנית-ישראלית על-ידי IBM. להב ייצגה את חברת התוכנה הישראלית Log-On, החברה המייסדת של גארדיום, אותה סייעה להקים ב-2000.

בחודש האחרון החל שוק עורכי הדין לרחוש בזירת המיזוגים והפיצולים. בין היתר דיווחנו ב"גלובס" על עזיבתו של עו"ד ערן באלינט, שותף ומנהל מחלקת הנדל"ן במשרד זליגמן, יחד עם 3 עורכי דין מהמחלקה, למשרד שבלת; ועל הפרישה ההמונית ממשרד רון גזית, תוך מחלוקת וטענות להפרת אמון. עוד התברר כי משרד גזית מצוי בהליכים מתקדמים למיזוג עם משרד גורניצקי.