גייתנר: "גולדמן זאקס לא היה יכול לשרוד ללא סיוע הממשלה"

בראיון לסוכנות "בלומברג": "יש להגביל השכר והבונוסים המוענקים לבכירי הבנקים" ■ גייתנר העריך כי 175 מיליארד דולר יוחזרו לממשל עד סוף השנה הבאה מפירעון הלוואות הסיוע

שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר, הביע את התנגדותו לטענת בכירי גולדמן זאקס כי הבנק היה יכול לשרוד את המשבר הפיננסי ללא עזרת הממשלה. "אנו מאמינים כי פעילות הממשלה מנעה בעיה מערכתית גדולה הרבה יותר", אמר בראיון לערוץ הטלוויזיה של בלומברג ביום שישי. "אם המערכת הפיננסית הייתה קורסת, היינו, גם כן, מתמוטטים", הוסיף.

גייתנר מתח ביקורת על הבונוסים הגבוהים שמוענקים לבכירים וקרא לבנקים וחברות אחרות בוולסטריט להגביל את הבונוסים וליצור שיטת שכר שמתגמלת על עמידה ביעדים ארוכי טווח ולא רווחים בטווח הקצר.

"אנחנו רוצים לראות הגבלות בסיסיות על השכר והבונוסים של הבכירים במוסדות אלו", אמר. "חשוב מאוד שנשנה השנה את שיטת קביעת הבונוסים לבכירים", הוסיף.

גייתנר גם כן ציין בראיון כי הבנקים שקיבלו סיוע מהממשל פורעים את הסיוע שקיבלו מהר מהצפוי והעריך כי 175 מיליארד דולר יוחזרו לממשל עד סוף השנה הבאה. "זהו סכום גבוה באופן משמעותי משציפינו לפני מספר חודשים", אמר