רוסיה: יותר מ-100 חוגגים במועדון נהרגו מפיצוץ זיקוקים

מסיבה קטלנית: עד כה דווח על 103 בני אדם שנהרגו בפיצוץ ועל כ-160 פצועים שרובם במצב אנוש ■ עשרות מהחוגגים מתו משאיפת עשן בשעה שניסו להימלט מהמועדון ■ רק לפני שבוע נהרגו 39 בני אדם בפיצוץ מסתורי על פסי הרכבת בבולגובה

שבוע לאחר הפיצוץ המסתורי שגבה את חייהם של 39 בני אדם, אסון נוסף פוקד את רוסיה: יותר ממאה חוגגים שבילו נהרגו בפיצוץ שאירע בליל שישי במועדון לילה בעיר פרם שברוסיה. למרות סמיכות האירועים, גורמים ביטחוניים הסבירו שככל הנראה מדובר בתאונה שנגרמה מפיצוץ הזיקוקים שהיו במקום ושללו את האפשרות שמדובר בפיגוע טרור.

סמוך לשעה 23:15 בלילה, בשעה שלמעלה ממאה צעירים רקדו במועדון, אירע הפיצוץ שהחריד את הרחובות הסמוכים. עד כה דווח על 103 בני אדם שנהרגו בפיצוץ ועל כ-160 פצועים שרובם במצב אנוש, ומחוברים למכונות הנשמה. חלק גדול מהפצועים סובל מכווית קשות ופגיעות במערכת הנשימה כתוצאה משאיפת עשן.

לרוע המזל, הפיצוץ אירע במקום סגור שהיקשה על המבלים להימלט מהמקום, ורובם נפגעו בשעה שניסו להימלט מהאש. כוחות גדולים של כבאות הוזעקו למקום על מנת לכבות את האש שפרצה במקום, וכעבור זמן מה הצליחו הכבאים להשתלט על הדליקה.

סרטון שצולם בתוך המועדון מתעד את רגעי האימה שהתרחשו במועדון הליים הורס שבו אירעה השריפה: המבלים הבחינו תחילה בלהבות שפרצו בגג המועדון והחלו לנוס לכיוון פתח היציאה. בסרטון נראה עשן סמיך שמילא את חלל המועדון תוך שניות, שכברקע נשמעות צעקות הצעירים שניסו לברוח מהאש.

לפני שבוע: 39 הרוגים בפיצוץ מסתורי

כאמור, לפני כשבוע בדיוק אירע פיגוע קשה ברוסיה שבו נהרגו 39 בני אדם ו-63 נפצעו בתאונת רכבת שאירעה סמוך לסנט פטרסבורג. הרכבת "נבה אקספרס" עשתה את דרכה ממוסקבה לסנט פטרבורג כשלפתע נשמע פיצוץ ומספר קרונות ירדו מהמסילה.

יממה לאחר האירוע התגלו שרידי פצצה עם מטען במשקל 7 ק"ג סמוך לעיר בולגובה, במקום שבו אירעה התאונה. העיר בולוגובה מרוחקת כ-350 קילומטרים מהבירה מוסקבה. צוותי חילוץ, שוטרים ורופאים נשלחו לאזור האסון כדי לסייע לטפל בנפגעים, אך ככל שחלף הזמן נחשפו מימדי האסון: עשרות בני אדם מצאו את מותם בתאונה ורבים נפצעו.

בשירותי החירום וההצלה ברוסיה אמרו כי חור בקוטר של מטר שנפער בשל פיצוץ נמצא סמוך למסילת הרכבת, והנוסעים דיווחו כי שמעו קול נפץ לפני התאונה. "זה מעיד על אפשרות למתקפה", נמסר. ראש חברת הרכבות של רוסיה אמר: "ייתכן כי פצצה גרמה לתאונה".