דני גילרמן: "לא רואה שום סיבה שלובש וקס יעזבו את מרקסטון"

יו"ר מרקסטון החדש, שהתמנה בעקבות התפטרותו של ברוידי, מתחייב להבטיח את המשך ההצלחה של מרקסטון ולבחון השקעות נוספות בה ■ לובש וקס נפגשו עם המוסדיים בישראל

רון לובש ואמיר קס החלו בסבב שיחות מול המוסדיים בישראל ובהמשך יצטרף אליהם דני גילרמן, הצפוי להחליף את ברוידי. בשיחות אמרו לובש וקס, כי הם מבינים את חומרת פרשיית השוחד במרקסטון וכי אין הם מתייחסים באמון של המוסדיים כמובן מאליו.

"החשוב מכל עבורנו הן ההשקעות שלכם אשר נמצאות בידינו ומנוהלות באופן אחראי ובטוח", אמרו השניים. "ההשקעות לא נפגעו ולא ייפגעו בשום דרך מהאירוע החמור בניו יורק. מבחינת השלכות האירוע, אתם לא תדרשו לשלם מחיר כלשהו בעניין זה. אנו מתכוונים לקיים עמכם דיאלוג פתוח, כן ושקוף ולהיוועץ בכם בנוגע להמשך הדרך".

התפטרותו של אליוט ברוידי מקרן מרקסטון תפסה את השוק המקומי בהפתעה. ואולם, הודאתו המפתיעה לא פחות במתן שוחד לא נוצרה יש מאין וההליך והחשדות היו מוכרים זה זמן. כך, בצל גלי הכעס נגד הקרן, ברור היה לשותפים בה כי יש למצוא פיתרון שירגיע את המשקיעים, בדגש על הגופים המוסדיים האמריקניים שעשויים להכריע את עתיד הקרן בזמן הקרוב.

לכן, על מנת להוות דמות ייצוגית ואמינה המוכרת לאמריקנים לא פחות מאשר לישראלים, ואף יותר, התבקש דני גילרמן, לשעבר שגריר ישראל באו"ם ויו"ר אגוד לשכות המסחר, למלא את נעליו של ברוידי ולשמש כיו"ר הקרן.

"מוניתי לתפקיד באופן קבוע. זהו תפקיד שידרוש ממני הרבה זמן, הרבה מרץ והרבה אנרגיה שאני מתכוון להשקיע בו. יש לי עסקים נוספים, בהם חברת ייעוץ, אבל אני בוודאי אשקיע את מירב זמני במרקסטון", אומר היום גילרמן, שמוסיף, במידה רבה את המובן מאליו, ש"זה אתגר מאוד גדול".

* מה יהיה שכרך בקרן?

"מבחינת השכר הדברים עדיין לא סוכמו סופית. קודם כל נעניתי לקריאה ולאתגר. כשזה קרה הייתי בחו"ל ועדיין לא חזרתי, אך אני מתכוון לשבת עם רון ואמיר ולסכם את הדברים כשאחזור לארץ. אבל, כרגע זה משני בעיני, כשהדבר העיקרי הוא לעשות את כל מה שצריך כדי להבטיח את המשך ההצלחה של מרקסטון, את השבחת ההשקעות שלה ואת אמון המשקיעים שלה וגם לבחון השקעות נוספות בה".

* כלומר, לדעתך יש מקום לשקול גם מרקסטון 2?

"למרקסטון יש סכום כסף שעדיין לא הושקע ואני מעריך שנרצה להשקיע אותו גם כדי להשביח חברות קיימות וגם בהשקעות חדשות. עם זאת, אני בהחלט לא מוציא מכלל אפשרות מרקסטון 2".

* נתת תנאים לקרן קודם שהסכמת להחליף את ברוידי?

"בשלב זה לא העמדתי תנאים. חשבתי שיש פה אתגר מאוד גדול והזדמנות מאוד מעניינת עם אנשים שאני מכיר ומעריך, עם השקעות משמעותית במשק הישראלי. אני שמח להיות חלק מזה ולא העמדתי שום תנאים".

* גורם מוסדי אמר לנו היום שגם לובש וקס צריכים ללכת מהקרן. מה דעתך על אמירה זו?

"זו אמירה מאוד נמהרת ואני לא בטוח שמי שאמר אותה מודע לכל הפרטים. צריך לזכור שהאירוע המאוד מצער ומאוד כואב של אליוט ברודי הוא נקודתי שהתרחש הרחק מכאן ולפני שהקרן הוקמה. אני מאמין לרון ולאמיר שהם לא היו מודעים למהלכים ולאמצעים שבהם אליוט נקט. הם אנשי מקצוע מעולים שניהלו את מרקסטון בצורה מאוד מרשימה ויש להם את הניסיון והידע להוביל את מרקסטון קדימה".

* אם לובש וקס יתבקשו לעזוב את הקרן, כיצד אתה תפעל?

"אני בפירוש לא רואה את זה כאופציה. במידה רבה הם אלו שהקימו את הקרן וניהלו אותה בהצלחה. אני לא רואה שום סיבה שהם יצטרכו לעזוב, בוודאי אם הם לא היו מודעים לדברים והם לא מואשמים בשום דבר".

* הקרן עדיין לא מימשה את כל ההתחייבויות של המשקיעים. בכוונתכם להמשיך ולקרוא לכסף?

"בפירוש כן. המטרה היא להמשיך ולקרוא לכסף כדי להמשיך בפעילות במלוא המרץ ובמלוא העוצמה. יש פה אירוע מצער ולא פשוט שצריך להתמודד איתו, אבל צריך להבין שהאירוע הזה בוודאי לא קשור לניהול או להשקעות של מרקסטון בשנים האחרונות. צריך לעשות את ההפרדה".

* תהיה אחראי על הניהול השוטף ועל ההשקעות בקרן?

"בהחלט כן".