מאות מעובדי הוט הצטרפו להסתדרות הלאומית

עובד בחברה: "המטרה שלנו היא לחתום על הסכם קיבוצי, שפעם אחת ישבו איתנו ויסדירו את תנאי העבודה שלנו"

מאות מעובדי הוט חתמו מאז שעות הבוקר על טפסי הצטרפות להסתדרות העובדים הלאומית, במה שנראה כמו שיאו של מהלך התאגדות של העובדים שהחל כבר לפני שמונה חודשים - כך הודיעו היום (א') בהסתדרות הלאומית. עם העובדים שהתארגנו נמנים טכנאים, אנשי מכירות, מוקדנים במרכזי שירות ועוד.

"המטרה שלנו היא לחתום על הסכם קיבוצי", אמר ל"גלובס" יוני, מפקח תשתיות המועסק בחברה כ-5 שנים. "כולנו אוהבים את מקום העבודה שלנו ורוצים לשמור עליו, אבל אנחנו דורשים לשבת עם ההנהלה פעם אחת ולתמיד כדי שיסדירו את תנאי העבודה שלנו", הוא הסביר.

לדבריו, אחת הבעיות העיקריות נולדה עם המיזוג של שלוש חברות הכבלים - תבל, מתב וגוונים. "למרות שאנחנו עובדים בחברה אחת, אתה יכול למצוא כמה עובדים באותם תפקידים בדיוק, עם תנאי העסקה שונים לגמרי", מסביר יוני. בנוסף, הוא טוען כי החברה קיצצה לאחרונה משמעותית את תקציב האשל שניתן לטכנאים ולאנשי שטח.

עיני לא הרים את הכפפה

כשנשאל מדוע החליט להצטרף להסתדרות הלאומית הקטנה ולא להסתדרות הכללית החזקה של עופר עיני? אמר יוני כי "בהתחלה פניתי להסתדרות הכללית, אבל הם לא היו מוכנים להרים את הכפפה", טוען יוני. "הם ביקשו שנצרף להסתדרות שליש מעובדי החברה, שמונה אלפי עובדים, ורק לאחר מכן הם יפעלו. בהסתדרות הלאומית הבטיחו לסייע לנו לארגן את העובדים באופן פעיל", הוא מוסיף.

יוני טוען כי החברה ביקשה לפטר אותו לאחרונה ככל הנראה משום שגורמים בהנהלה הבינו כי הוא נמנה עם מארגני ההתאגדות, ואילו בחברה טוענים כי הכוונה לפטרו נובעת מתפקודו הלקוי.

בהסתדרות הלאומית טוענים כי מהלך התארגנות העובדים גרר התנגדויות גלויות וסמויות מצד ההנהלה, תוך העברת מסרים מאיימים כלפי עובדים שבחרו להשתתף בכנס היסוד של נציגות העובדים במוצאי שבת. גם היום, כך על פי הטענה, נמשכו פעולות העברת המסרים לעובדים, והדבר הגיע לידי כך שעובדים פחדו לדבר עם נציגי ההסתדרות הלאומית שהגיעו לשטח.

"אנו מצרים על תגובתה של ההנהלה בניסיונה להטיל מורא בקרב עובדיה", אמרה היום בטי מצר לוי, סמנכ"ל האגף לאיגוד מקצועי. "מדובר בזכות בסיסית המוקנית על פי דין לכל עובד להתארגן, ואנו נפעל לקיום הידברות עם נציגות ההנהלה", היא מסרה. מחברת הוט נמסר בתגובה: "בשלב זה מדובר בחלקי מידע שהגיע אלינו, לכשתתקבל התמונה המלאה נוכל להתייחס". *

אליעזר פישמן, מבעלי המניות בהוט, הוא בעל השליטה ב"גלובס"