חזית חדשה בלייזר דטקט: המנכ"ל לשעבר דורש פירוק החברה

רון מישלי טוען להלנת שכרו בסך 42 אלף שקל בחודש אוקטובר ומאיים בהגשת בקשה לפירוק ■ דני מגן, המחזיק באג"ח של החברה, הגיש מכתב דרישה במסגרתו קבל על הפעולות שבוצעו בחברה ו"רוקנו אותה מתוכן ופוטנציאל עסקי"

הצרות לא נגמרות בלייזר דטקט . לאחר שסוחרי השלדים זאב ברונפלד ומני מור רכשו את השליטה בחברה מצ'פטר 11 ניהול עסקים, נראה היה כי השלד הבורסאי הולך לדרך חדשה, אך היום מגיע איום חדש אל החברה, משתי חזיתות חדשות.

בחזית הראשונה שלח דני מגן מכתב דרישה במסגרתו טען כי בחברה נעשו פעולות שרוקנו אותה מכל תוכן או פוטנציאל עסקי. מגן, המחזיק באיגרות החוב של החברה, קובל גם על דרך מכירת המניות של בעלי השליטה בחברה בעבר, דוד שיינין (40%), שי דדוש (40%), שלום ברונשטיין (10%) ואילה בייטנר (10%), בעלי השליטה בצ'פטר 11.

החזית השנייה שנפתחה נגד החברה היא מכיוונו של רון מישלי, מי שכיהן כמנכ"ל החברה. מישלי טוען כי שכרו בגין חודש אוקטובר לא שולם לו ועל כן הוא מאיים בהגשת בקשה לפירוק החברה. על פי מישלי, החברה לא שילמה לו שכר חודשי בסך 42 אלף שקל בתוספת החזר הוצאות בסכום לא מהותי.

לייזר דטקט, בעברה הלא רחוק חברת מו"פ מבטיחה בבעלות ITL הבורסאית (לייזרים), פיתחה מערכת לתחום ביטחון פנים, המאפשרת לזהות חומרי נפץ וסמים, ומערכות אזרחיות המאפשרות לנטר מינרלים במכרות פחם. ב-2007 היא הונפקה בבורסה תוך גיוס 32 מיליון שקל באג"ח להמרה ומניות, לפי שווי חברה של 65 מיליון שקל.

אך בשנתיים שחלפו מאז ההנפקה החברה צברה הפסדים, ובתחילת אפריל קנתה אותה צ'פטר 11 תמורת 20 אלף שקל בלבד. אולם גם החלפת הבעלות לא סייעה להבראתה. באוקטובר האחרון נגמרו המזומנים בקופת החברה, והמנכ"ל, רון מישלי, הודיע כי הוא עוזב את החברה.

מי שנכנס כאמור לעניינים ורכש את השליטה מידי צ'פטר 11, הם סוחרי השלדים מני מור וזאב ברונפלד, המוכרים בשוק ההון מהרפתקאות קודמות בחברות ביוסל וביומדיקס, וכן יונתן מלכה, שכיהן בעבר כמנכ"ל חברת החיתום של מיטב. השלושה רכשו את מניותיה של צ'פטר 11 תמורת עשרת אלפים שקל וכן כשליש מסדרת האג"ח, שהיקפה היום הוא כ-5 מיליון שקל.

עם כניסתם של מור, ברונפלד ומלכה לחברה זינקה מנייתה בכ-101% בבורסה, מבלי שהמשקיעים שמחזיקים בה יודעים איזה תוכן ייצקו לתוכה. מאז, עם זאת, צנח מחיר בחזרה לרמתו טרום העסקה והיא נסחרת היום בבורסה במחיר המשקף לה שווי של כ-5.5 מיליון שקל בלבד.

מחר צפויה להתכנס אסיפת בעלי האג"ח של לייזר דטקט, שתתבקש לאשר את מתווה הסדר החובות שהציעו בעלי השליטה החדשים בחברה, בו יינתנו לבעלי האג"ח שתי חלופות: קבלת 20% מסכום נשייתם, או קבלת 50% ממנו בארבעה תשלומים שווים ללא הצמדה וריבית. בעלי החברה מצידם הציעו להזרים לקופתה סכום השווה ל-20% מיתרת ההתחייבויות של החברה.