ערב פתיחת ועידת האקלים: תושבי הדרום החשיכו הבתים לשעה

ראש עיריית אשקלון: "אין סיבה לזהם את בריאותם של מאות אלפי תושבים ורק בעבור עוד כמה מגהווטים של חשמל" ■ מטה החירום של הרשויות לראש הממשלה להכריז בועידת קופנהגן על תכנית לצמצום פליטות גזי החממה של ישראל

היום בערב (א') כיבו קרוב ל-200 אלף תושבים באשקלון, שדרות ועוטף עזה את האור לשעה אחת במחאה על הכוונה להקים תחנת כוח פחמית נוספת באשקלון.

בני וקנין, ראש עיריית אשקלון אמר כי "אין סיבה לזהם את בריאותם של מאות אלפי תושבים ורק בעבור עוד כמה מגהווטים של חשמל, כל העולם עובר לחלופות זולות יותר ונקיות יותר. אנחנו גם ככה סובלים מהתחנות הקיימות. תחנה נוספת פשוט תמיט עלינו אסון".

"תחנה פחמית - חושך בעיניים, חושך בריאות"

"תחנה פחמית - חושך בעיניים, חושך בריאות" היא יוזמה של מטה החירום של הרשויות המקומיות בדרום במטרה להעלות את המודעות הציבורית לנזקים הבריאותיים שתגרום הקמת תחנת הכוח. בהחשכה ישתתפו אשקלון, שדרות והמועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב, באר טוביה, שפיר ויואב.

שעת כיבוי האורות נקבע ערב פתיחת ועידת האקלים בקופנהגן. לאור זאת, קורא מטה החירום של הרשויות לראש הממשלה להכריז בועידת קופנהגן על תכנית לצמצום פליטות גזי החממה של ישראל, ובתוך כך לבטל את התכנית להקמת תחנת הכוח הנוספת באשקלון.