משרד האוצר האמריקני לא ממהר למכור את מניותיו בסיטיגרופ

ימשיך להחזיק במניות עד שהבנק והרגולטורים יגיעו להסכמה על תשלום שארית חובותיו של הבנק שמסתכמים ב-45 מיליארד דולר ■ הקרן הריבונית של כווית מכרה את הנתח שהחזיקה במניות סיטיגרופ ברווח של כ-1.1 מיליארד דולר

משרד האוצר האמריקני מתכוון להמשיך ולהחזיק ב-34% ממניות סיטיגרופ , עד שהבנק והרגולטורים יגיעו להסכמה על תשלום שארית חובותיו מחבילת חילוץ בהיקף 45 מיליארד דולר שקיבל בשנה שעברה.

במשרד האוצר חוששים כי אם הם ימכרו את 7.7 מיליארד המניות היום, הבנק יאלץ לגייס הון - מהלך שעלול לפגוע באטרקטיביות של מניות הבנק. כך מסר גורם אנונימי במשרד האוצר האמריקני לסוכנות הידיעות "בלומברג".

במשך שלושה חודשים, בכירי סיטיגרופ לחצו על משרד האוצר למכור את אחזקותיו במניות הבנק, על מנת להימנע ממגבלות השכר שהטיל הממשל על המנהלים. נזכיר כי בשבוע שעבר, בנק אוף אמריקה הודיע כי יחזיר 45 מיליארד דולר לממשל האמריקני.

עוד בענייני סיטיגרופ: אתמול (א') סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה כי הקרן הריבונית של כווית, הנסיכות הקטנה השוכנת לחופו של המפרץ הפרסי, מכרה את הנתח שהחזיקה במניות סיטיגרופ ברווח של כ-1.1 מיליארד דולר בתשואה של כ-37% על ההשקעה הראשונית במניות (3 מיליארד דולר).

ההשקעה הראשונית לוותה תחילה בביקורת רבה של פרלמנטריים כוויתיים, שחששו רבות מהשקעה של 5 מיליארד דולר במניות סיטיגרופ ומריל לינץ', עוד טרם נרכש על ידי בנק אוף אמריקה. בשיאו של המשבר, בסוף שנת 2008, סבלה הקרן הכוויתית מהפסדי עתק של כ-31.33 מיליארד דולר.