פסגות על אסם:" חברה מצויינת אך מלוא הפוטנציאל מתומחר בשוק"

הכלכלנים בפסגות מציינים כי שיעורי הרווחיות אינם טריוויאלים ומגלמים את מלוא פוטנציאל ההתייעלות ■ סבורים כי: "אסם עושה עסקה מצויינת ברכישת מטרנה"

שיעורי הרווחיות המפתיעים היוו ללא ספק את הדגש בתוצאות הרבעון השלישי של אסם. אך למרות התוצאות, בפסגות מעריכים כי רווחיות גולמית של 43.6%, ורווחיות תפעולית של 14.4% אינם מייצגים, ומצפים לירידה ברבעון הבא לכ-13.5% על רקע המבצע הנרחב בו החלה החברה.

"על אף הביצועים של אסם, אנו סבורים כי שיעורי רווחיות אלה אינם טריוויאלים ומגלמים את מלוא פוטנציאל ההתייעלות. זאת, על רקע החולשה שאנו צופים בשוק המקומי, המשך התחרות, סביבת חומרי גלם לא מייצגת לטובה, והעובדה כי יעד רווחיות של 14% שמתבסס על נסטלה, כולל תרומה של פעילות פארמה שלא קיימת לאסם. בלעדי פארמה הייתה נסטלה מציגה רווחיות תפעולית של 12.8% ב-2008, ושל 12.4% במחצית השניה של 2009", מציינים הכלכלנים.

בנוסף, האנליסטים מציינים כי "הרבעון השלישי המחיש נקודת חולשה מהותית-ירידה של 6.7% במכירות בישראל, ולמרות שהנהלת החברה מייחסת זאת להשפעה עונתית של חגים שפוצתה באוקטובר, אנו לא מצפים לפיצוי מלא בצמיחת הרבעון הרביעי. היותה של אסם החשופה ביותר למותג הפרטי,(שופרסל, רבוע, רשתות פרטיות וכעת גם מינימרקטים ומכולות) מגבירה את חששותינו באשר להיקף הצמיחה שתציג בישראל גם כשתחל ההתאוששות הכלכלית".

לגבי רכישת מטרנה סבורים האנליסטים כי :"אין ספק שאסם עושה כאן עסקה מצויינת. מטרנה היא תוספת יפה, עם ביקוש יחסית קשיח, נתח שוק של 60% ורווחיות תפעולית של 18.5%-19%, אך פוטנציאל הצמיחה של מטרנה בישראל טמון ברובו בהרחבת הפורטפוליו על בסיס סל המוצרים של נסטלה- מהלך שכמובן ידרוש הליך של חינוך שוק ויניב פירות בטווח הארוך יותר".