תשובה יגייס כ-200 מ' ד' באמצעות הנפקת חלק מאלעד קנדה

אלעד קנדה, זרוע הנדלן הפרטית של תשובה, תנפיק ככל הנראה ברבעון השני של 2010 חלק מנכסי הנדל"ן שלה בקנדה

זרוע הנדל"ן הפרטית של יצחק תשובה בדרך לבורסה בת"א. אלעד קנדה, מקבוצת אלעד גרופ הפועלת במדינות שונות כדוגמת ארה"ב, קנדה וסינגפור, מתכננת להנפיק חלק מנכסיה בבורסה בת"א בסוף הרבעון הראשון של 2010 או לכל המאוחר בתחילת הרבעון השני. גורמים בחברה נפגשו באחרונה עם משקיעים מוסדיים בישראל במסגרת תכנון ההנפקה.

אלעד מתכננת לגייס כ-200 מיליון דולר לפי שווי של יותר ממיליארד דולר, כאשר הכוונה היא כאמור להנפיק חלק מנכסי החברה בקנדה. מנכ"ל החברה הוא מיקי נפתלי. זו תהיה אמנם ההנפקה הציבורית הראשונה של אלעד, אולם למוסדיים בישראל יש היכרות עם החברה שכן בשנים האחרונות הם רכשו אג"ח בהנפקות פרטיות שהיא ביצעה בהיקף של כ-3.6 מיליארד שקל. המוסדיים הגדולים שקנו את האג"ח של אלעד הם חברות הביטוח הראל, מגדל וכלל בית ההשקעות פסגות ומנורה מבטחים.

השקעות נדל"ן בלטות של אלעד גרופ הן פרויקט הפלאזה בניו יורק (בו היא נטלה הלוואה של 260 מיליון דולר) ופרויקט הפלאזה המשותף עם IDB בלאס וגאס (שהיקף ההלוואה בו עומד על כ-350 מיליון דולר). החברה הצליחה לפרוס את 2 ההלוואות הללו, אולם היא נושאת חובות בהיקף כולל של כ-4.3 מיליארד דולר.