הצלחה בניסוי בריפוי פצעים לחברה בת של כלל ביוטכנולוגיה

65% מהחולים שטופלו במוצר של חברת פוליהיל לריפוי פצעים עמדו ביעד העיקרי של הניסוי ■ צמצום שטח הפצע הממוצע היה 40% בחולים שטופלו במוצר

חברת פוליהיל, בשליטת (40%) כלל תעשיות ביוטכנולוגיה , מדווחת על תוצאות טובות בניסוי קליני במוצר לטיפול בפצעים כרוניים, לאחר שדיווחה על תוצאות ביניים טובות מאותו הניסוי.

החברה מסרה כי התוצאות יסייעו לפוליהיל במגעים המתקיימים עם חברות ריפוי פצע, לצורך בחינת שיתופי פעולה עסקיים למוצר.

מדובר בניסוי שנערך אחרי קבלת האישור לשיוקו המוצר באירופה, והוא נועד לתמוך בשיווק המוצר באירופה וכן להוות בסיס לניסויים נוספים שייערכו כדי להשיג את אישור ה-FDA.

הניסוי כלל 66 חולים הסובלים מפצעים קשי ריפוי. החולים חולקו לשתי קבוצות כאשר אחת טופלה במוצר של פוליהיל והשניה בטיפול מקובל לריפוי פצע. 65% מהפצעים בקבוצת הניסוי כוסו ברקמה גרנולרית (שכבת הריפוי הראשונה), לעומת רק 19% בקבוצה שקיבלה את הטיפול הסטנדרטי. צמצום שטח הפצע היה 40% לעומת 15% בלבד בקבוצת הביקורת. מספר הפצעים שנסגרו לחלוטין היה גדול פי 2 בקבוצת הניסוי.

לדברי החברה, בכל הפרמטרים עמדה ביעדיה והשיגה מובהקות סטטיסטית ולא נצפו תופעות לוואי משמעותיות הקשורות במתן המוצר.

לדברי ראובן קרופיק, מנכ"ל כלל ביוטכנולוגיה:"התוצאות המצוינות של הניסוי מקבלות משנה חשיבות בהתחשב בכך שלחברה יש כבר אישור מכירות באירופה. יש במובהקות הגדולה שבתוצאות, כדי לטפח תקווה גדולה לחולים. פוליהיל תאיץ עתה את הליכי הפיתוח העסקי שהחלה זה מכבר, על מנת להפוך את המוצר זמין לחולים במהירות האפשרית".

ג'ורדן רובינסון, מנכ"ל פוליהיל, הוסיף:"פוליהיל מימשה מטרה ראשית אשר עמדה בפניה: הוכחה מובהקת של יעילות המוצר. הישג זה יזרז את תהליך ההפצה והמכירות באירופה ויסייע להסדיר את הכניסה גם לשוק האמריקני".

הטכנולוגיה של פוליהיל משתמשת בכדוריות טעונות מטען חשמלי אשר, לדברי החברה, מסייעות לגוף להפעיל מחדש את תהליך הריפוי הטבעי של הפצע. שוק היעד של טיפולים בפצעים קשיי ריפוי נאמד על כשבעה מיליארדי דולרים מידי שנה. בשוק קיים מגוון רחב של טכנולוגיות ריפוי פצע, אך אף אחת מהן אינה נחשבת לפתרון אמיתי לבעיה. גם בישראל פועלות מגוון חברות ריפוי פצע, ביניהן היל-עור, לייפווייב ועוד.