עיני ויחימוביץ' ייאבקו על תפרון? "לא ניתן לאלף עובדים ללכת"

אמר את הדברים בדיון בוועדת הכספים על עתידה של תפרון ■ היו"ר יעקב גלברד: קרן פימי ומבטח שמיר מוכנים להזרים לחברה 4 מיליון דולר אם הבנקים יסכימו לפרוס מחדש את חובות החברה

"אין מצב שניתן לאלף עובדים ללכת הביתה ביום אחד" - כך הבהיר היום (ג') יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, במהלך דיון של ועדת הכספים העוסק בסכנת הסגירה של ענקית הטקסטיל הישראלית תפרון .

גורמים בהסתדרות זעמו על כך שמשרד האוצר שלח לדיון נציגות זוטרה יחסית, בעוד שעיני ייחס לדיון משמעות רבה והגיע אליו בעצמו. עיני הזהיר במהלך הדיון מפני קריסה של מפעלים נוספים בפריפריה, והבהיר כי ניתן למנוע זאת על ידי התערבות של הממשלה מצד אחד, וגמישות של הבנקים מנגד.

יו"ר תפרון, יעקב גלברד, הצהיר בדיון כי בעלי החברה - קרן פימי ומבטח שמיר, מוכנים להזרים לחברה 4 מיליון דולר, אך זאת רק אם הבנקים לאומי ודיסקונט יסכימו לפרוס מחדש את חובות החברה, הנאמדים בכ-30 מיליון דולר.

עיני עקץ מוקדם יותר בראיון לגלי צה"ל את שר האוצר, יובל שטייניץ, כשאמר: "שר האוצר אומר בימים האחרונים שהמשבר מאחורינו, אבל אני חושב שהמשבר עוד לפנינו - במיוחד בפריפריה".

שטייניץ, מצידו, התייחס לסוגיה של תפרון במהלך כנס שהתקיים היום בבית ברל, ואמר: "בעלי תפרון נהנו מרווחים בשנות השגשוג, אך כעת צריכים למצוא מתכונת להשתתפות בהפסדים למען רווחת העובדים, והמשך קיומו של המפעל". במילים אחרות, שטייניץ יותר מרמז כי בעלי תפרון צריכים להכניס את היד לכיס.

ח"כ שלי יחימוביץ', שהשתתפה גם היא בדיון ועדת הכספים, אמרה: "אם תפרון תיסגר מדובר בפיגוע המוני שיהיו לו השלכות כלכליות, חברתיות ולאומיות חמורות ביותר. ראש הממשלה נתניהו חייב לכנס לאלתר דיון חירום ולהביא לפתרון לאומי, ולהפסיק לשבת בחיבוק ידיים ולחכות ל'פיגוע אבטלה' שיפגע באלפי משפחות".