השבוע בתערוכת אבטחה: מערכת זיהוי פנים ומע' שיקוף ניידת

בתערוכה שיקיים מכון היצוא צפויים להשתתף בכירים מהתחום בעולם, שיבחנו שיתופי פעולה עם חברות ישראליות

מכון היצוא יקיים השבוע (יום חמישי) במטווח האולימפי בהרצליה יום תעשיות ישראליות בתחומי ההומלנד סקיוריטי ואבטחת תחבורה. במסגרתו יציגו וידגימו החברות הישראליות פתרונות מתקדמים בתחום בפני חברות וגורמים בכירים מארה"ב, מקסיקו, סינגפור, הונג-קונג, קנדה, איטליה, סלובניה והודו.

בין היתר יוצגו מערכת ביומטרית לזיהוי פנים, טיפול באירוע חירום בתחבורה הציבורית, איתור חומרי נפץ, מחסומים ניידים נגד רכבים מתפרצים, מערכות לניהול חירום ומערכות אבטחה היקפית.

לדברי אבי חפץ, מנכ"ל מכון היצוא, שוק ההומלנד סקיוריטי העולמי מוערך כיום ב-140 מיליארד דולר עם צמיחה שנתית של 7% בשנה. ההערכות הן כי עד 2018 יגיע היקף הפעילות בשוק זה ל-250 מיליארד דולר. חפץ ציין כי לחברות הישראליות פתרונות חדשניים בתחומי אבטחת תחבורה אווירית, קרקעית וימית ובטחון ערים, שהם תחומי עניין מרכזיים כיום בעולם.

עפ"י נתוני מכון היצוא, יצוא ענף ההומלנד סקיוריטי ב-2008 הסתכם ב-1.35 מיליארד דולר, צמיחה של 15% לעומת השנה הקודמת. להערכת המכון, השנה יגדל יצוא הענף ב-10% ויסתכם ב-1.5 מיליארד דולר.

המשלחות יקיימו בסיוע מכון היצוא ובשיתוף עם מנהל סחר חוץ במשרד התמ"ת פגישות עסקיות עם חברות בעלות פתרונות טכנולוגיים מובילים לתחומי ההומלנד סקיוריטי ואבטחת התחבורה, וכן יבקרו במערך אבטחה של מספר מתקני תשתיות חיוניות בארץ.

בין הטכנולוגיות הישראליות שיוצגו באירוע:

טכנולוגיות לזיהוי בזמן אמת יוצגו על ידי חברת C-True. הטכנולוגיה מזהה אנשים על פי תווי פנים; מערכת ניידת לשיקוף רנטגן שפותחה על ידי חברת וידיסקו. המערכת בנויה כמזוודה הניתנת לנשיאה בשטח, המאפשרת שיקוף מהיר ותמונות איכותיות המתקבלות מיידית על המסך; גלאי מתכות בנעליים יוצג על ידי חברת IDO.

עוד יוצג פיתוח חדשני של מחסום רכב מודולרי שפותח על ידי חברת מיפרם ומיועד למנוע ניסיונות חדירה של רכבים לא מורשים; מדמי חומרי נפץ להכשרה ואימון יוצגו ע"י חברת תמר, אשר פיתחה מגוון של מדמים המייצגים קשת רחבה של חומרי נפץ שונים עם זהות מלאה בצורתם, צבעם, מרקמם, משקלם והתגובה המתקבלת מהם בעת בדיקתם ע"י טכנולוגיות האבטחה שונות.

במהלך היום ייערכו הדגמות חיות על ידי חברת M.A. Roy, שתדגים על אוטובוס האורחים מחו"ל השתלטות ונטרול מחבל תוקף; חברת עלית תציג טיפול באירוע טרור במתווה של תחבורה ציבורית כגון רכבות; חברת מיידוג העוסקת בהכשרה ואימון כלבים לתחום הביטחוני, תשלח כלבים לאתר באולם חומרי נפץ ותדגים אימון תקיפה.

כמו כן ייחשפו האורחים מחו"ל לפתרונות הטכנולוגיים של החברות הבאות:

נייס תציג פתרונות אינטגרציה וטכנולוגיה המשלבים בין מצלמות, סנסורים מרכזי שליטה ובקרה ותוכנות ניהול וכן טכנולוגיה מודיעינית של מערכות האזנה והקלטה.

נס תציג מערכות לניהול מצבי חרום, שליטה ובקרה וניהול תקשורת לגורמים ביטחוניים בתחום אבטחת התחבורה.

מר תציג מערכות אינטגרציה של מרכזי שליטה ובקרה, תקשורת וכד'.

תעשיה אווירית מל"מ - MALAM IAI - תציג פתרונות אינטגרטיבים למערכות שליטה ובקרה, ניהול מצבי חרום ואבטחה היקפית.

מגל תציג מערכת אינטגרטיבית בתחום האבטחה ההיקפית, המיועדת לאיתור וזיהוי חדירות לא מורשות. המערכת של מגל מתאימה להגנה על גבולות, שדות תעופה, בתי סוהר, תחנות כוח, וסוגים נוספים של אתרים רגישים מפני טרור, גניבות ואיומים אחרים.

באירוע יציגו חברות נוספות, כמו קונטרופ, אופגל, מגנה, אפקון ורבות אחרות.