לראשונה בהיסטוריה: הנתח של בזק בשוק העסקי מתחת ל-85%

נזכיר כי בזק והחברות-הבנות בקבוצה זכאיות לקבל הנחות והקלות שונות ככל שנתח השוק של בזק יורד וזה של המתחרות גדל ■ בשוק הפרטי בזק ירדה מזמן אל מתחת ל-85%, והיום נתח השוק שלה עומד על 77%

לראשונה בתולדותיה, חברת בזק יורדת בנתח השוק שלה במגזר העסקי אל מתחת ל-85%. היום (ג') שלח אגף הכלכלה במשרד התקשורת את נתוני נתח השוק של בזק לכל המפעילים, וממנו ניתן ללמוד כי נתח השוק של החברה במגזר העסקי ירד בחודש ספטמבר השנה ל-84.8%. יש להניח כי מגמת הירידה המשיכה גם בחודשים האחרונים.

נזכיר כי בזק והחברות-הבנות בקבוצה זכאיות לקבל הנחות והקלות שונות ככל שנתח השוק של בזק יורד וזה של המתחרות גדל. בשוק הפרטי בזק ירדה מזמן אל מתחת ל-85%, והיום נתח השוק שלה עומד על 77%.

למרות זאת, משרד התקשורת מקשה על בזק ועל החברות-הבנות בקבוצה למכור חבילות שירותים. בימים אלה, באיחור ניכר, עומד המשרד לקבוע מדיניות חדשה לגבי סלי השירותים של בזק בשוק הפרטי, וככל הנראה יפורסם שימוע נוסף בעניין.

בינתיים, כאמור, מודיע המשרד כי נתח השוק של החברה ירד גם בשוק העסקי מתחת ל-85%, ונראה כי המשרד יצטרך לבחון הקלות לבזק גם בשוק זה. בזק בינלאומי הזדרזה לדווח כי בעקבות זאת היא מבקשת ממשרד התקשורת שיעניק לה רישיון לפעילות טלפוניה בשוק העסקי.

בזק בינלאומי נכנסה באיחור רב לשוק הטלפוניה על גבי האינטרנט למגזר הפרטי, וזה קרה רק לאחר שהנתח של בזק ירד מתחת ל-85%. כעת היא מחדשת את הבקשה במטרה לקבל רישיון טלפוניה לשוק העסקי, שיהיה דומה לרישיונות של מתחרותיה, ומתוך תקווה שלא יוטלו עליה מגבלות טכנולוגיות באספקת שירותים.

לנוכח הירידה בנתחי השוק של החברה לטובת מתחרותיה, יצטרך משרד התקשורת לחשוב באיזו רמת פיקוח יש להמשיך ולפקח על מחירי בזק במסגרת ועדת התעריפים שאמורה לקום בשבועות הקרובים.