פינפוינט תובעת 37 מיליון שקל מאלביט: פוצצה מו"מ בחוסר תום-לב

טוענת כי אלביט "פוצצה" את המו"מ למכירת חלקה בחברה-הבת קינטיקס בחוסר תום-לב, ותוך שהיא גורמת לה נזקים עצומים ■ לטענתה, אלביט אף נמנעה מלדווח לבורסה על עסקאות מהותיות שקיבלה החברה-הבת

חברת פינפוינט האמריקנית, הנסחרת בנאסד"ק, תובעת בבית המשפט המחוזי מרכז כ-37 מיליון שקל מאלביט מערכות , בטענה כי אלביט "פוצצה" את המשא-ומתן למכירת חלקה בחברה-הבת קינטיקס בחוסר תום-לב, ותוך שהיא גורמת לה נזקים עצומים. לטענתה, אלביט אף נמנעה מלדווח לבורסה על עסקאות מהותיות שקיבלה החברה-הבת.

פינפוינט הוקמה כחברת SPAC, שנועדה לגייס הון מהציבור כדי לרכוש חברה אחרת או להתמזג עימה. באמצעות עוה"ד יחיאל כשר ויגאל קווה ממשרד פרופ' יובל לוי ושות' היא טוענת כי ב-2006 קיבלה הצעה לרכוש מאלביט חלק מאחזקותיה בקינטיקס, העוסקת בתחום המוצרים הביטחוניים. הכוונה היתה שפינפוינט תרכוש תחילה חלק מאחזקות אלביט בקינטיקס, ובד-בבד ימוזגו השתיים באופן שהחברה הממוזגת תיסחר בארה"ב, מה שיקל על אלביט למרות את יתרת אחזקותיה בקינטיקס.

ביולי 2008 נחתם מזכר הבנות המסדיר את תנאי העסקה, ולאחר מכן החלו בדיקת הנאותות וניסוח הסכם המכירה. לטענת פינפוינט, כל פרטי העסקה המהותיים סוכמו, אולם פחות משבוע לפני מועד החתימה נפגשו הצדדים לטקס החתימה. אלא שבשעה שישבו כולם לחתום, הודיעה לפתע אלביט שהתקבל מידע על הזמנה נוספת שקיבלה קינטיקס, ולכן היא אמנם תחתום על ההסכם, אבל לא תשחרר אותו לפינפוינט עד שיתקיים דיון בהנהלת החברה. זאת למרות שכל ההזמנות היו ידועות, ובהסכם כבר נקבע מנגנון תגמול במקרה של הכנסות נוספות של קינטיקס.

אלביט דחתה כל הצעת פיתרון, ובסוף אוקטובר 2008 הודיעה כי היא מושכת את ידיה מהעסקה וברצונה להישאר בעלת שליטה בקינטיקס. כך נאלצה פינפוינט להחזיר למשקיעים כ-28 מיליון דולר שגייסה. פינפוינט תוהה מדוע אלביט לא דיווחה לבורסה על ההזמנה שהביאה לפיצוץ העסקה. אם לא ראתה בה עניין מהותי, אז ברור שלא זו היתה הסיבה לפיצוץ; ואם זה עניין מהותי שבחרה להסתירו מהציבור, הרי שהפרה את חובות הדיווח.

פינפוינט מעריכה כי אלביט חששה שייוודע בציבור כי אחוז ניכר מרווחיה ב-2008 נובעים מרווחי קינטיקס, מה שיגרום מבוכה רבה להנהלת הלביט, שתצטייר כהנהלה כושלת. לטענתה, מאחר שבסופו של דבר אלביט רכשה את מלוא הבעלות על קינטיקס, ייתכן כי מטרת המשא-ומתן היתה לקבוע "מחיר שוק" לקינטיקס לצורך ביצוע ההשתלטות על כל החברה.

מאלביט מערכות נמסר בתגובה, כי "כתב התביעה טרם התקבל אצלנו, למרות הפירסום המוקדם באמצעי התקשורת. יחד עם זאת, על בסיס הפרסומים בעתון, אנו חושבים שטענות התובעים נטולות בסיס ונתמודד עימן בבית המשפט".

טרם הוגש כתב הגנה. (ת"א 09-12-9902).