שרי החוץ של אירופה: להפוך את ירושלים לבירת ישראל ופלסטין

שרי החוץ של האיחוד: "אם יהיה יום אחד שלום אמיתי חייבים למצוא דרך באמצעות משא ומתן, לפתור את סוגיית מעמד ירושלים" ■ נשיא המדינה פרס: "אני מאמין שאנחנו צריכים לדבר ישירות עם הפלסטינים"

בהתכנסות שרי החוץ בבריסל בירת בלגיה, קראו היום (ג') השרים להתחיל במשא ומתן על מעמדה של ירושלים ואמרו שיש למצוא דרך להפוך את העיר לבירתן של שתי מדינות - ישראל והמדינה שתקום בעתיד - פלסטין.

"אם יהיה יום אחד שלום אמיתי, חייבים למצוא דרך באמצעות משא ומתן, לפתור את סוגיית מעמד ירושלים כבירתן של שתי המדינות", שרי החוץ של האיחוד כתבו והסכימו בהצהרה שפורסמה היום. הפלסטינים זוכים בכך להצהרה אירופית חסרת תקדים.

ביוזמה המקורית אותה הציעה שבדיה היו אמורים שרי החוץ להחליט על הכרזה על מזרח ירושלים כבירה העתידית של המדינה הפלסטינית. ההחלטה שעברה בסופו של דבר היא תוצר של המדינות המתנגדות ליוזמה (ובהן צרפת, איטליה וגרמניה) שיזמו נוסח מרוכך של ההצעה לפיו ירושלים מוזכרת כבירתן העתידית של שתי המדינות.

הנשיא פרס התייחס מוקדם יותר היום לדיונים שעורכים שרי החוץ האירופים בבריסל ואמר: "לקיחת התפקיד של שרים באיחוד האירופי את תפקיד האו"ם היא מצב מבלבל. אני מאמין שאנחנו צריכים לדבר ישירות עם הפלסטינים. תנו לנו לדבר ישירות עם הפלסטינים. דיברנו ישירות עם המצרים ועשינו שלום, ועם הירדנים, ודיברנו ישירות עם הפלסטינים בהסכמי אוסלו ויצרנו בסיס לשלום".