האופנוענים: התפקדות המונית לליכוד כדי להשפיע מבפנים

מטה המאבק של רוכבי הדו-גלגלי לא פוסל חסימת כבישים שוב בעתיד, שוקל להגיש תביעה ייצוגית נגד הממשלה וקורא לעשרות אלפי רוכבים להתפקד לליכוד כדי "לשנות את מאזן הכוחות"

לאחר שפקקו את צירי התנועה המרכזיים בארץ (מספר פעמים) והפגינו ברכיבה בבגדי ים, האופנוענים לוקחים את המחאה נגד העלאת תעריפי הביטוח למגרש הפוליטי. מטה המאבק של רוכבי הדו-גלגלי הכריז היום על השלב הבא במאבקם נגד משרד האוצר, וקורא לעשרות אלפי האופנוענים להתפקד למפלגת השלטון - הליכוד - על מנת להשפיע מבפנים להשוות את תעריפי הביטוח למחיר הקיים בשוק הרכב.

"רק התפקדות מאורגנת באמצעות נציגי מטה המאבק תהפוך אותנו לגורם בעל כוח והשפעה", אומר אליקו אלג'ם, יו"ר מטה המאבק. "ההחלטה להתפקד למפלגה אחת לא התקבלה בקלות ראש; התפקדות למפלגות אחרות אפשרית ואולי מתבקשת מבחינה אידיאולוגית, אך ההשפעה על עתידנו תושג רק באמצעות מפלגת השלטון. לכן עלינו להתפקד כיום למפלגת השלטון - הליכוד".

כזכור, ב-15 בנובמבר נכנסה לתוקף התייקרות תעריפי הביטוח לרוכבי הדו גלגלי. עוד באותו יום גדשו האופנוענים את צירי התנועה המרכזיים וגרמו לפקקי ענק, בייחוד באזור ת"א. מטה המאבק לא פוסל אפשרות של פקיקת צירי התנועה גם בעתיד, אולם מתוך "היערכות מטה המאבק לפעילות ארוכת טווח", כדברם, הם קוראים לעשרות אלפי הרוכבים להתפקד לליכוד.

"התפקדות משמעותית עשויה לשנות את מאזן הכוחות לטווח הארוך", מוסיף אלג'ם. במקביל להתפקדות, מטה המאבק מפרט גם פעילויות מחאה נוספות, ובהן: קידום חקיקה בכנסת לביטול ייקור תעריפי הביטוח לרוכבי הדו-גלגלי, נקיטת צעדים משפטיים נגד ההתייקרות - כולל הגשת תביעה ייצוגית, וכן, כאמור, מחאה באמצעות חסימת כבישים.