הזמנת אמבולנס? לא תצטרך לשלם במזומן למד"א

בנוהל חדש יממנו קופות החולים את ההוצאות הכרוכות בהסעת מבוטחיהן לבתי החולים באמבולנסים של מגן דוד אדום ■ מקבל השירות יפנה עם אגרת התשלום שקיבל ממד"א לקופת החולים במסגרתה הוא מבוטח והקופה תבצע את התשלום ישירות למד"א - בהתאם לזכאות

נוהל התשלום לשירותי האמבולנסים של מגן דוד אדום ישתנה החל מחודש פברואר הקרוב. המטרה היא לייעל את הגבייה בגין שירותי מגן דוד אדום לטובת החולים, הפצועים ומשפחות הנפטרים.

התיקון הוא פרי יוזמה משותפת של משרד הבריאות, ח"כ אורי מקלב, יו"ר הוועדה לפניות הציבור, קופות החולים, ארגוני הצרכנים ומגן דוד אדום.

כיום על פי חוק על כל מי שמזמין אמבולנס לשלם למד"א עבור השירות, ואחר כך לפנות לקופות החולים לבדוק את זכאותו להחזר מלא או חלקי. במקרים רבים מבוטחים אינם מודעים לזכאות ואינם פונים בדרישה לקופת החולים להחזר.

בנוהל החדש יממנו קופות החולים את ההוצאות הכרוכות בהסעת מבוטחיהן לבתי החולים באמבולנסים של מגן דוד אדום. מקבל השירות יפנה עם אגרת התשלום שקיבל ממד"א לקופת החולים במסגרתה הוא מבוטח והקופה תבצע את התשלום ישירות למד"א - בהתאם לזכאות.

הקופה תישא בסכום האגרה המלא במקרים בהם המבוטח פונה באמבולנס ואושפז בבית חולים במשך יממה לפחות. במידה שהמבוטח פונה בנט"ן ולא אושפז, תשתתף הקופה המבטחת במחצית מסכום הפינוי. המבוטח ישלם לקופה את חלקו והיא תעביר את מלוא הסכום ישירות למד"א.

במקרה שהמבוטח פונה באמבולנס לביה"ח ולא אושפז יחול התשלום על המבוטח ישירות למד"א.

מימוש הזכאות לקבל מימון מלא או חלקי מקופת החולים יעמוד על 60 יום מקבלת השירות ולאחר מכן יהיה על החייב לפרוע את האגרה בעצמו מול מד"א ולפנות לקופת החולים לקבלת החזר.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר: "מכיוון שקופות החולים הן אלה שנושאות בסופו של יום בתשלום מבוטחיהן, ההסדר החדש יקל על כל הגורמים לספק את השירות הטוב ביותר בשעת הצורך. מד"א מעולם לא התנה טיפול רפואי בדבר, ואבוי לנו אם בשעת צורך אמיתי יתלבט מישהו אם להזמין שירות רפואי מציל חיים ויסכן את חייו, בגלל תשלום. מד"א נמצא במגמת שיפור מתמיד ואין ספק כי ההסדר החדש יטיב עם מקבלי השירותים של מד"א".