סורוס: "באירופה רוצים שתעשיית הפיננסים בלונדון 'תטבע'"

האיחוד האירופי בוחן הצעות, שחותרות תחת מיצובה התחרותי של לונדון כמרכז כספים בינלאומי ■ סורוס מעיד כי הוא בעד רגולציה קשוחה יותר, אך זו חייבת להתקיים ולהתקדם אל מעבר לגבולות המדינות

ג'ורג' סורוס, המשקיע המיליארדר שעזר לדחיפתה של בריטניה אל מחוץ למכניזם קביעת הריבית באירופה בשנת 1992 אמר הערב (ד') כי גרמניה וצרפת היו רוצות לראות את תעשיית השירותים הפיננסים של לונדון "טובעת".

"ישנה חשיבה ביבשת האירופית שרוצה לרסן את לונדון ולראות אותה טובעת" אמר סורוס בן ה-79 בכנס שנערך בביה"ס למנהל עסקים של לונדון והוסיף "ישנה הברית הזו, הפרנקו-גרמנית, כמעט אמרתי קונספירציה".

"בכך שנכשל האיחוד האירופי להציג מודל יעיל של רגולציה חוצת גבולות בין מדינות האיחוד, אירופה פיספסה את ההזדמנות שהיתה לה להוות שחקנית בעלת תפקיד מרכזי בפיתוחו של סדר עולמי חדש". "כשהמערכת הפיננסית במספר מדינות באירופה, ביניהן אירלנד ובריטניה היו תחת איום של קריסה, המדינות החברות באירופה לא הצליחו להסכים בינן לבין עצמן על תוכנית פשוטה לעזרה להן".

סורוס אמר כי בעוד הוא בעד הקשחת הרגולציה, היא חייבת להתקיים מעבר לגבולות המדינות באירופה "צריך להימנע מאפשרות של ארביטרז' רגולטורי בו יזרום ההון למקומות בהם הוא זוכה לטיפול הטוב ביותר".

האיחוד האירופי בוחן הצעות שזכו לביקורת בקהילה הפיננסית של בריטניה, אשר חותרות תחת מיצובה התחרותי של לונדון כמרכז כספים בינלאומי. צרפת ובריטניה חלוקות ביניהן בעניין מה-27 בנובמבר אז מונה מישל ברנייה, בן בריתו של הנשיא ניקולא סרקוזי כשר האוצר החדש של האיחוד האירופי. סרקוזי ורה"מ הבריטי, גורדון בראון צפויים להיפגש מחר בבריסל.

סורוס גם אמר בכנס כי האשימו שלא בצדק את קרנות הגידור במשבר הפיננסי וציין כי קרנות הגידור ש"הפריזו", נמחקו מהשוק. "הן אינן נושא שיש להתייחס אליו כ"גדולות מכדי ליפול", עובדה שהן נפלו".