בעלי בירמינגהאם לשעבר ירכשו את ווסטהאם ב-42 מ' ליש"ט?

דייויד סאליבן ודייויד גולד מעוניינים להשתלט על המועדון הלונדוני; בעלי "הפטישים", חברת האחזקות האיסלנדית CB הולדינגס, צפויה לדרוש סכום כפול

דייויד סאליבן ודייויד גולד, אנשי העסקים האנגליים שמוערכים יחד ב-750 מיליון ליש"ט ומי שהחזיקו בעבר במניות של בירמינגהאם סיטי, הגישו הצעה בסך 42 מיליון ליש"ט לרכישת 100% מהשליטה בווסטהאם יונייטד. כך מפרסם היום (ה') "הגרדיאן". הבעלים הנוכחיים של המועדון הלונדוני הוא CB הולדינגס, חברת האחזקות האיסלנדית, בה מחזיקים מספר בנקים מקומיים.

הצעה אלטרנטיבית שהניחו סאליבן וגולד על השולחן, בסך 21 מיליון ליש"ט, תקנה להם רק 50% מהשליטה בקבוצה, אך מנגד יוזרמו 21 מיליון ליש"ט נוספים לצמצום החובות של "הפטישים" ורכישת שחקנים בחלון ההעברות בינואר. במקרה כזה, יהפכו סאליבן וגולד לשותפים לכל דבר של CB הולדינגס, אך הם מתכוונים לדרוש שליטה בניהול השוטף של הקבוצה.

חובותיה של ווסטהאם נאמדים ב-83 מיליון ליש"ט. הקבוצה חייבת 49 מיליון ליש"ט למספר בנקים, 19 מיליון ליש"ט לשפילד יונייטד בעקבות פרשת ההעברה הלא חוקית של קרלוס טבז, ו-15 מיליון ליש"ט לקבוצות נוספות בעבור תשלומים על רכישת שחקנים.

העסקה עשויה להיתקל בקשיים, בעקבות דרישתה של CB הולדינגס לתשלום של 80 מיליון ליש"ט עבור מכירת המועדון.