הרשות לפיתוח כלכלי ת"א-יפו תחדש עבודות הפיתוח בנמל יפו

זאת, לאחר שסוכם כי ביצוע עבודות הפיתוח יועבר לחברת גרין מבנים במסגרת הקפאת ההליכים של חברת שטאנג בנייה והנדסה, מי שביצעה את עבודות הפיתוח עד לפני מספר חודשים

הרשות לפיתוח תל אביב-יפו, בניהולו של שרון קרן, תחדש את עבודות הפיתוח במתחם נמל יפו. זאת לאחר שסוכם כי ביצוע עבודות הפיתוח יועבר לחברת גרין מבנים, במסגרת הקפאת ההליכים של חברת שטאנג בנייה והנדסה, מי שביצעה את עבודות הפיתוח עד לפני מספר חודשים.

כזכור, בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר לפני חודשיים הקפאת הליכים לחברת שטאנג, שבשליטת אורי ושמואל שטאנג. כעת, במסגרת הקפאת ההליכים, סוכם בין הרשות לפיתוח תל אביב-יפו (המנהלת את פרויקט שיקום נמל יפו) לבין הנאמנה של חברת שטאנג, רו"ח עליזה שרון, כי ביצוע הפיתוח יועבר לחברת גרין מבנים.

גרין מבנים מתמחה בביצוע בינוי פרויקטים מורכבים.

השופטת ורדה אלשייך אישרה בימים האחרונים את ההסכם המשולש שנחתם בין הרשות, הנאמנה וחברת גרין, במסגרתו יועבר הביצוע לגרין מבנים באותם התנאים ובאותה המסגרת הכספית שהוגדרה לחברת שטאנג.

"אני מברך על כך שנמצא פתרון מהיר לעיכוב בעבודות, מה שמאפשר את התקדמותו התקינה והשלמתו של הפרויקט", אמר קרן, "עבודות הפיתוח בנמל צפויות להסתיים תוך כמחישה חודשים ואנחנו צופים שבתוך מספר שבועות נתחיל בשיווקם של השטחים המסחריים".

נמל יפו הוא מהנמלים העתיקים בעולם וההיסטוריה שלו היא בת כ-5,000 שנה. השינויים במתחם נעשים תוך התייחסות לייחודיות המקום ולסיפורו ההיסטורי. הנמל מחדש את פעילותו וצפוי לשגשג כמרכז עירוני-ציבורי תוך שימור אופיו הייחודי והרלוונטיות שלו למגוון חלקי הציבור והקהל.

בסופו של הפרויקט יעמוד שטחו הבנוי של הנמל, כולל ההאנגרים, על יותר מ-30 אלף מ"ר. פיתוח השלב הראשון של הנמל מסתכם בכ-100 מיליון שקל ללא עלות הקרקע ואילו פיתוח השלב הבא, שיכלול את מחסנים 2 ו-3, יסתכם בכ-100 מיליון שקל נוספים.