שדולת הנשים: 57% מהציבור הישראלי תומך בנישואים אזרחיים

85% מקרב הדתיים מתנגדים לאפשרות של בחירה בין נישואים דתיים לנישואים אזרחיים ■ 53% מהעולים החדשים ממדינות חבר העמים היו מתחתנים בנישואים אזרחיים ■ 69% מהנשאלים הודיעו שיתחתנו דרך הרבנות

סקר חדש של מכון "מאגר מוחות" שנערך עבור שדולת הנשים בישראל ומכון ירושלים לצדק חושף נתונים מפתיעים: רוב רובו של הציבור הישראלי (57%) תומך בחקיקה שתאפשר לכל אזרח ישראלי לבחור אם להתחתן בנישואים אזרחיים או ברבנות. למרות זאת, לסמכות הרבנית אין סיבה לדאגה: 69% מהנשאלים הודיעו שיתחתנו דרך הרבנות.

לשאלה האם את/ה בעד או נגד חקיקה של הכנסת שתאפשר לכל אזרח ישראלי לבחור אם להתחתן בנישואים אזרחיים או להתחתן באמצעות הרבנות? ענו 72% מקרב החילוניים כי הם בעד הצעת חוק שכזו בעוד ש-85% מקרב הדתיים מתנגדים לאפשרות של בחירה בין נישואים דתיים לנישואים אזרחיים.

לשאלה: "אילו הייתה בישראל אפשרות בחירה להתחתן בנישואים אזרחיים או באמצעות הרבנות, באיזו דרך היית בוחר/ת להתחתן? ענו מרבית מהעולים החדשים ממדינות חבר העמים (53%) כי היו מתחתנים בנישואים אזרחיים לעומת עולים ותיקים, שרובם היו מתחתנים בחתונה דרך הרבנות (70%).

רינה בר-טל, יו"ר שדולת הנשים בישראל: "מנתוני הסקר עולה תמונת מצב המעידה כי הציבור הישראלי מעוניין בחופש בחירה בכל הנוגע למעמד האישי (נישואים וגירושים) ועם זאת, הציבור יישאר נאמן לממסד הרבני".

עו"ד כלב מאיירס, מכון ירושלים לצדק: "הצעת חוק לחסרי דת בלבד תיצור בישראל אזרחים סוג ב'. הסקר מוכיח כי הציבור הפנים את הצורך במסלול אזרחי לנישואים".