נורית דאבוש: "הרגולציה כפי שהיא באה לידי ביטוי בחוק - לא רלוונטית"

יו"ר מועצת הרשות השנייה בפסטיבל ראש-פינה: "לא נעשה מכרז כשמדברים על רישיונות - ערוץ 10 ימשיך לפעול" ■ "לא הדחנו את יצחק לבני מחדשות ערוץ 2, הוא סיים את הקדנציה שלו"

רגולציה כמו שהיא מובאת לידי ביטוי בחוק היא לא רלוונטית" - כך אמרה יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, בראיון שנערך עמה היום (ו') בפסטיבל ראש-פינה. "מי שבא אחרינו צריך להבין כי הרגולציה צריכה להיות רק של תוכן. צריך לאפשר לזכיינית אופק כלכלי, לקבוע תמהיל מדויק של הגדרות סוגה עילית, לדעת שאנחנו יוצרים קוד אתי לפרסומות והפכנו את הנעדרים מהתקשורת לנוכחים על המסך. יתר הדברים הם דברים שלא צריך להתעסק איתם", אמרה דאבוש למראיין, עיתונאי "ידיעות אחרונות" רז שכניק.

"אלה לא היו 4 שנים פשוטות, אלה היו שנים שהיו בהן עצבנות ותסכול", אמרה דאבוש עם סיום כהונתה, "אבל אלה היו שנים של קבלת החלטות. אני מציעה לאמנון נדב שיקבל החלטות".

באשר לנושא ערוץ 10 אמרה דאבוש: "לא נעשה מכרז כשמדברים על רישיונות. ערוץ 10 ימשיך לפעול. כל מי שמכיר את הסאגה יודע שהדברים היו ברורים, חזרנו והתרענו כי צריך לעשות שינוי חקיקה. היום אנחנו יושבים בוועדת הכלכלה, ושוב כולם יודעים מה צריך לעשות. יש חובה ציבורית דמוקרטית שהם ימשיכו לפעול. כל השאלות אם צריך לעשות מכרז - זה העיתון של אתמול".

בנושא המעבר של חברת חדשות ערוץ 10 לירושלים אמרה דאבוש: "העדפנו לא לדון בסוגיית ירושלים. אי-אפשר היה לדרוש מהם לעבור לבירה כשכל סוגיית העתיד של הערוץ לא ברורה".

עוד אמרה דאבוש כי "אם הקנסות לא יהיו חלק משמעותי ברישיונות, נשוב בכל שנה לנהל פה את הדיון".

דאבוש התייחסה גם לפרשת מינוי מנכ"ל חברת חדשות ערוץ 2, במהלכה סיים יו"ר דירקטוריון חדשות 2 יצחק לבני את תפקידו. "לא הדחנו את יצחק לבני, הוא סיים את הקדנציה שלו".

"לשמחתי", אמרה דאבוש בהקשר זה, "הסיפור על קונספירציה ביחס לרפי גינת הוא סיפור עיתונאי. היום לא ברור לי מאיפה זה נולד? מי ישב עם רפי גינת ועם מוזי רטהיים? מעולם לא ישבתי עם מוזי ורטהיים לבד. חשבנו שסדר היום הציבורי מחייב שלבני יילך. הסיפור האמיתי הוא שכל יום פתחתי את 'הארץ' ואת 'דה מרקר' וידעתי מה אני צריכה לעשות אתמול, מבלי שעשיתי את זה. לבני היה היחיד שהיה משרתם של בעלי ההון. אני עוד מחכה לבקשת הסליחה של כל מי שהיה מעורב בעניין הזה", אמרה דאבוש.