כחלון על "האח הגדול": "אם 30% רואים את זה, זו עובדה"

שר התקשורת בפסטיבל ראש-פינה: "מדינת ישראל צריכה לתת אינטרנט, זה כלי לצמצום פערים" ■ "אני מקווה שפטריק דרהי הוא משקיע אסטרטגי שבא להשקיע 15 שנים בשוק התקשורת - ולא בא לעשות סיבוב"

"אין לי בעיה עם כניסת שחקנים מחו"ל לעולם העיתונות" - כך אמר הבוקר (ו') שר התקשורת, משה כחלון, בפסטיבל ראש-פינה. לדבריו, "הממשלה של היום לא תתמוך ביוזמת החקיקה נגד שליטת בעלי הון זרים בעיתונות". כחלון המשיך והביע את עמדתו לפיה יש לעודד נוער ותלמידים לקרוא עיתונים.

"בהתחלה חשבתי שלא צריך רשות תקשורת. היום אני חושב שצריך לחשוב על זה ברצינות. הגעתי למסקנה בעקבות השאלות שנדרשתי אליהן", אמר כחלון, והוסיף כי כבר קיים פגישות בנושא, וכל מהלך שהוא יעשה בכיוון יהיה ללא פגיעה בעובדי משרד התקשורת.

כחלון התייחס גם ליוזמתו לפיה המדינה צריכה לקחת על עצמה את פריסת תשתיות האינטרנט המהיר. "אמרתי לראש הממשלה - 'כמו שאתה יודע למכור חשמל לאנשים, מדינת ישראל צריכה לתת אינטרנט'". לדבריו, "זה כלי לצמצום פערים מהמדרגה הראשונה. חובה למדינה לראות את זה ככלי חינוכי, שמפיל חומות".

עוד אמר כחלון בהקשר זה כי "אפשר להתלבש על התשתיות של חברת החשמל. זו חברה של המדינה שיש לי השפעה עליה. אני יכול להכתיב לה מחירים". השר אמר כי אין כל סיבה שבחשבון החשמל לא יהיה סעיף אינטרנט.

כחלון אמר גם כי מירס תהיה חייבת לעבור לדור 3. "אני מקווה שפטריק דרהי הוא משקיע אסטרטגי שבא להשקיע 15 שנים בשוק התקשורת - ולא בא לעשות סיבוב", אמר כחלון, "אחרת הוא עושה טעות גדולה".

לגבי תוכנית הריאליטי "האח הגדול" אומר כחלון: "אם זה קיים ו-30% רואים את זה, זו עובדה. אם אני רואה את זה? אני מסתכל מה קרה עם ההיא, למה זרקו אותה, ב'הישרדות' אני מסתכל איך עברו בגשרים במים, למה חתכו אחד את השני".

באשר לערוץ 10 אמר כחלון: "ברגע שהבנתי שחודשיים לפני המועד לא יהיה מכרז, לקחתי החלטה לחוקק חוק. אני לוביסט של הציבור. כשהבנתי כי מבחינה ציבורית הכיבוי של ערוץ 10 זה פגיעה ביוצרים, בציבור, בפלורליזם, בפרסום - קיבלתי את ההחלטה. האם זה טוב? ימים יגידו".

"בסוף החודש יהיו רישיונות של MVNO", לדבריו, "זה יכול לשנות את השוק, אולי לא יטה אותו לגמרי, אבל זה יכול להגיע לנתח שוק של 7%. בסוף החודש נעשה צעד נוסף גם לקראת מפעיל חמישי". לדבריו, בסוף שימוע שארך שבועיים בלבד, הוחלט שלא לאפשר לחברת סלולר להיכנס ל-MVNO.

לדברי כחלון, הוא הבין כי "חשוב מה אתה מתחיל ולא מה אתה מסיים - בניגוד לשרים אחרים שאוהבים לגזור את הסרט".

"אני מקפיד על תרבות דיבור. לא חשוב כמה כסף יש לך, אתה תדבר בנימוס", אמר כחלון כשהתבקש להתייחס לכך שהוא "זרק" מנכ"לי חברות ממשרדו. "תתחילו לדבר בנימוס", ביקש.