עלייה של 2.1% בביקוש לעובדי היי-טק בנובמבר

חברת ההשמה MIT: היקף הביקוש לעובדים עדיין נמוך ב-12.7% בהשוואה לנובמבר אשתקד ■ העלייה הגבוהה ביותר בביקוש היא למהנדסי חומרה ■ בניגוד למגמה: הביקוש למנהלים ירד ב-14.3%

הדרישה לעובדי היי-טק חדשים עלתה בנובמבר בשיעור של 2.1%. כך על פי מדד חברת ההשמה MIT לסך הביקוש לעובדים בענף ההיי-טק במשק הישראלי. בשבעת החודשים האחרונים, זו העלייה החודשית השישית.

בממוצע, מדובר בעלייה חודשית בשיעור של 1.8% לחודש. עם זאת, היקף הביקוש לעובדים חדשים בענף ההיי-טק בנובמבר עדיין נמוך ב-12.7% בהשוואה לנובמבר אשתקד.

המשך העלייה בביקוש לעובדים חדשים בענף ההיי-טק בנובמבר נרשם בכל הקבוצות המקצועיות שנבדקות בסקר, למעט ירידה משמעותית בביקוש למנהלים, בשיעור של 14.3%.

העלייה הגבוהה ביותר בביקוש לעובדים היא בקבוצת מהנדסי החומרה, בשיעור של 11.5% ולאחריה - בביקוש למנהלי רשתות ואנשי תמיכה, בשיעור של 10.6%.

ברוב הקבוצות המקצועיות, העלייה בביקוש לעובדים החלה באפריל-מאי. קצב העלייה החודשית הממוצעת היה איטי יחסית - באזור ה-2% לחודש. שתי הקבוצות הבולטות, עם שיעורי עלייה גבוהים ביותר בביקוש הן אלה שעלו מהר יותר גם בנובמבר 2009 - מנהלי רשתות ואנשי תמיכה, ומהנדסי חומרה.

ארז בנוביץ', מנכ"ל MIT מקבוצת מנפאואר, מציין "ישנה רוח חיובית, והשוק מתרגם זאת למגמת עלייה קבועה בביקוש לעובדי היי-טק. שנת 2009 עדיין לא הסתיימה, אך כבר עתה נראה שרמת הביקוש לעובדי היי-טק נמוכה ב-25% בממוצע יחסית ל-2008. יחד עם זאת, אנו נמצאים במגמה חיובית כבר מספר חודשים ואנו צופים ששנת 2010 תהיה שנה בה רמת הביקושים תשאף לחזור להיקפי הביקוש לעובדי היי-טק של 2008".