חברת לובינסקי בוחנת הגשת תביעה נגד משרד התחבורה

לטענת חברת דוד לובינסקי, משרד התחבורה מונע ללא הצדקה תקינה שתאפשר את ייבוא רכבי "SAIC" הסיניים לישראל ■ רישום וקבלת אישור עד סוף ספטמבר היה מאפשר לייבא את כלי הרכב "לתקופת חסד" של כשנה וחצי נוספות

חברת דוד לובינסקי, המייצגת של קונצרן הרכב הסיני "SAIC" בישראל, בוחנת להגיש תביעה נגד משרד התחבורה בטענה כי הוא מונע ללא הצדקה את מתן אישורי תקינה "יורו 4" לכלי הרכב של SAIC.

SAIC MG 350 סאיק

בספטמבר השנה חל המועד הרשמי האחרון, שלפיו היו יכולים יבואני רכב לרשום בישראל כלי רכב בתקינת "יורו 4" האירופאית, שקדמה לתקינה המחייבת הנוכחית, והמחמירה יותר, "יורו 5". רישום וקבלת אישור עד סוף ספטמבר היה מאפשר לייבא את כלי הרכב "לתקופת חסד" של כשנה וחצי נוספות עד לכניסה המחייבת של תקנות יורו 5 לכל כלי הרכב.

לובינסקי ושני יבואני רכב נוספים הגישו בספטמבר השנה בקשות לקבלת אישור תקינה לכלי רכב סיניים אולם לטענת לובינסקי, למרות שכלי הרכב עמדו בכל אישורי התקינה הנדרשים בצירוף המסמכים הנדרשים באירופה, משרד התחבורה לא העניק ל-SAIC את האישור המיוחל. בכך בעצם מנע את תחילת הייבוא של כלי הרכב, שהיה מתוכנן לתחילת 2010 על כל ההיערכות הנלווית לכך. המשמעות היא, שכלי הרכב יצטרכו להמתין כעת חודשים ארוכים עד שהיצרן ישיג את תקינת "יורו 5".

עדיין לא ידוע מועד ודאי מתי הדבר יתרחש. ממשרד התחבורה נמסר, שטרם התקבלה תביעה בנושא.

בענף הרכב מעריכים כי אם המשרד יחליט להחריג את המקרה של SAIC הדבר יפתח פתח לייבוא של מותגים נוספים, שנמצאים כיום בעמדת המתנה. ביניהם גם המותג "צ'רי", שסיים לאחרונה לעמוד בכל דרישות התקינה של יורו 4. יצוין "סגירת חלון ההזדמנויות" של ייבוא הרכב הסיני לישראל ב-2010 זכתה לתהודה רבה בכלי התקשורת הסיניים.