עמיתים הגדילה אחיזתה בבזק ל-7.35% מההון

חברת קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר, רכשה מניות בזק נוספות ביותר מחצי מיליארד שקל

כחודש לאחר שנודע כי עמיתים, קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר, קרובה להפוך לבעלת עניין בבזק , מדווחת היום האחרונה כי עמיתים הגדילה את אחזקתה בה דרך רכישת מניות מחוץ לבורסה, והפכה בכך מעשית לבעלת עניין בבזק.

עמיתים, שבניהולה של יעל אנדורן, רכשה ביום חמישי מניות בשיעור של כ-2.6% מהון המניות של החברה והגיעה לאחזקה של 7.35% בבזק. העסקה בוצעה לפי שער של 8.53 שקל ובהיקף כולל של 545.5 מיליון שקל. מחיר המניה לפיו בוצעה העסקה היה נמוך בכ-3% ממחיר המניה בשוק ביום חמישי.

השקעה אסטרטגית

עמיתים הופכת בעקבות הרכישה לבעלת המניות השנייה בגודלה בחברה, אחרי שאול אלוביץ', שרכש את מניות השליטה בבזק מקבוצת FSBR של קרן אייפקס, חיים סבן ומורי ארקין (30.7%) תמורת 6.5 מיליארד שקל. השלמת העסקה צפויה בחודשים הקרובים.

עמיתים הגדילה את אחזקתה בבזק בחודשים האחרונים, בין היתר במהלך הפצת מניותיו של גד זאבי, שנעשתה בשלושה שלבים.

בקשת האישור לאחזקה של יותר מ-5% בבזק, והפיכתה של עמיתים לבעלת עניין בחברה תוך הגדלת האחזקות גם בשבוע החולף, מלמדות כי בעמיתים רואים את ההשקעה בבזק כאסטרטגית ולא פיננסית גרידא.

כמו אלוביץ', גם עמיתים צפויה ליהנות מהדיבידנד הגדול שמתכננת בזק לחלק לאחר הרבעון הרביעי, אשר יכלול גם את הרווח החד-פעמי (1.54 מיליארד שקל) שהיא רשמה כתוצאה מהפסקת איחוד דוחות yes. נזכיר כי לבזק מדיניות דיבידנד מוצהרת, לפיה היא מחלקת מדי מחצית 100% מהרווח הנקי החצי-שנתי שלה.