עובדי ערוץ הספורט: הנהלת הערוץ לא מאפשרת לנו להתאגד

מתכננים משמרות מחאה מול בית הערוץ בעקבות פיטוריו של התסריטאי דני אמיר, שניסה ליצור התארגנות של עובדים בערוץ במסגרת ארגון "כוח לעובדים" ■ ההנהלה: הפיטורים היו על רקע מקצועי

בימים הקרובים מתוכננות מחאות של עובדי ערוץ הספורט מול בית הערוץ, וזאת במחאה על פיטורי אחד העובדים. העובד שפוטר, התסריטאי דני אמיר, ניסה בימים שלפני פיטוריו לצור התארגנות של עובדים בערוץ. בהנהלה טוענים מנגד כי הסיבה לפיטוריו היא עניינית.

אמיר, אחד מתסריטאי "חדשות הספורט", פוטר ביום ראשון בשבוע שעבר לאחר שעבד קרוב ל-10 שנים בערוץ. במקביל, ביום חמישי האחרון התקיימה משמרת מחאה של ארגון "כוח לעובדים" מול משרדי ערוץ הספורט בתל-אביב.

לפני כחודשיים יצר אמיר קשר עם ארגון העובדים במטרה לאגד את 170 עובדי ערוץ הספורט. עד כה חתמו למעלה מ-30 מעובדי הערוץ על הצטרפות לארגון. ביום ראשון האחרון הוא נקרא להיכנס לחדרו של אחד ממנהלי הערוץ, בו נכחו גם חברים אחרים בהנהלה. שם הובהר לו כי הוחלט לשחררו מסיבות תקציביות ומקצועיות. כעת מאיים אמיר, באמצעות "כוח לעובדים", על נקיטת צעדים משפטיים מול הערוץ.

בשנים האחרונות, עם התפתחות ערוץ הספורט, טוענים עובדי הערוץ כי הדרישות הלכו וגדלו. מאז פרץ המשבר הכלכלי פיטר הערוץ מספר עובדים, ונטען כי על הנותרים הוטלו משימות נרחבות יותר.

יש לציין כי ככל הנראה היקף העבודה הורחב גם בימים האחרונים, לאחר שבערוץ הוחלט לחדש את מהדורת "חדשות הספורט", ונוספה גם מהדורת סיכום בימי שישי.

אמיר מסר בתגובה: "קשה לי להאמין שמישהו בערוץ חושב שפוטרתי מסיבות מקצועיות. מהלך ההתאגדות הוא לא נגד ההנהלה, אלא בעד עובדי הערוץ".

מארגון" כוח לעובדים" נמסר: "הארגון פנה אל הנהלת ערוץ 5 בדרישה להחזרתו של אמיר לעבודה לאלתר. פיטוריו נעשו ללא הליך שימוע. מתמיה מאוד כי הודעת הפיטורים נעשתה במקביל לניסיונו של אמיר להקים ועד עובדים".

מערוץ הספורט נמסר בתגובה: "פיטוריו של דני אמיר נעשו משיקולים מקצועיים בלבד. כל ניסיון לטעון אחרת הוא שקר גס".