קשת ורשת מתנגדות למכרז על השימוש באפיק 22

המכרז המתוכנן הוא במסגרת המעבר לרישיונות ב-2012 ■ סמנכ"ל הרגולציה של קשת, טלי גורן: "הסעיף הזה אומר לנו 'חברים, אין טעם להשקיע בנכס הזה שנקרא ערוץ 2, כי ממילא ב-2012 אתם הולכים למכרז'"

סערה בוועדת הכלכלה של הכנסת סביב נושא המכרז המתוכנן על אפיק 22 בעידן הרישיונות. זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, מתנגדות להתמודדות במכרז על האפיק בשנת 2012, בטענה כי כיום הן משקיעות בפיתוח המותג 2 - כאשר בעוד שנתיים הן עלולות לאבד אותו. יש לציין כי הנושא לא עלה להצבעה.

בדיון שנערך בוועדה תקפה סמנכ"ל הרגולציה של קשת, טלי גורן, את כוונת המחוקק ואמרה בהתייחסה לכוונה לערוך מכרז: "איפה שאפשר לקחת כסף אתם לוקחים. אמרתם שאתם רוצים לעבור לרישיונות, והרי לכם עוד מכרז".

על-פי החוק המוצע, אם רשת וקשת ירצו שתיהן לקנות לעצמן רישיון עם פקיעת מועד הזיכיונות - הן יצטרכו להתמודד במכרז על השימוש בספרה 2 ובאפיק 22.

לדברי גורן, "הסעיף הזה אומר לנו 'חברים, אין טעם להשקיע בנכס הזה שנקרא ערוץ 2. כי ממילא ב-2012 אתם הולכים למכרז'. אפיק 22 שווה את מה שאנחנו השקענו בו. אי-אפשר לבודד, לגלגל עיניים ולהגיד שהאפיק לא קשור למותג ושאין קשר בין זה לבין כמות ההשקעה שלנו. אנחנו חיים במציאות שצריך להשקיע יום-יום, ערב-ערב, במותג".

גם אנשי רשת התנגדו לסעיף, אולם לא הוצעו כל רעיונות חלופיים.

חברת הכבלים HOT וחברת הלוויין yes התנגדו אף הן לסעיף, בטענה כי האפיקים העומדים למכרז שייכים להן. "האפיק הוא שלי", אמר סמנכ"ל HOT, יורם מוקדי, "אני כופר בסמכותו של מישהו לקחת לי אפיקים. מפקיעים לי משהו ולא מפצים. אתה נכנס אליי הביתה, שודד אותי ומוכר את השלל".