הרצל עוזר: "ביצענו מהלכים משמעותיים לשיפור השירות ב-HOT"

מנכ"ל HOT בוועידת ישראל לעסקים: "לחברות הסלולר יש כרטיס של 'סטודנט חופשי', ולנו אסור המון דברים" ■ מנכ"ל בזק, אבי גבאי: "עד היום התעסק השוק במה שאסור לבזק; בזק מצליחה כי היא חדשנית ומובילת שוק"

"השוק עד היום התעסק במה אסור לבזק", כך אמר היום (ב') אבי גבאי, מנכ"ל בזק, בפתיחת פאנל "מפת התקשורת החדשה" בוועידת ישראל לעסקים 2009 של "גלובס".

בפאנל השתתפו גם אלישע ינאי, נשיא ומנכ"ל מוטורולה ישראל; עו"ד בועז גולן, היועץ המשפטי לממונה על ההגבלים העסקיים; הרצל עוזר, מנכ"ל HOT; וריצ'ארד האנטר, מנכ"ל נטוויז'ן 013. את הפאנל הנחה גד פרץ, כתב התקשורת של "גלובס".

לטענת גבאי, יש לתת גם גזרים ולא רק מקלות. אם בזק תרגיש שגם "אותה משתפים", היא תתחיל לחבק יוזמות חדשות. לדבריו, בזק מצליחה - למורת-רוחם של חלק מהרגולטורים - כי היא חדשנית ומובילת שוק.

"מהירות הגלישה בישראל אינה נמוכה כמו שחושבים. למעט יפן, ששם המדינה מימנה את תשתיות האינטרנט, המצב בישראל טוב. אני תמיד שומע שבצרפת יש מהירות גלישה של 50 מגה, ואני אומר לכם: למעט כמה שכונות בפריז - זה פשוט לא נכון. השוק הישראלי תחרותי, ובזק מובילה אותו".

לשאלת גד פרץ האם ועדת התעריפים טובה לבזק ענה גבאי: "אין זה סוד שבזק חושבת שאין צורך בהקמת ועדת תעריפים. הסיבה שבזק מרוויחה הרבה אינה סיבה להקמת הוועדה - בזק מרוויחה הרבה כי היא עושה מה שהיא עושה בצורה טובה".

בנוגע לשימוש בתשתיות חברת החשמל אמר גבאי: "אנחנו לא נגד הרחבה של תחרות בכל כיוון, אנחנו רק אומרים שיתנו לנו גם להתחרות. אני מבטיח שאנחנו לא ניכנס לחשמל. אני חושב שבסופו של דבר העולם הולך לסיבים אופטיים. האם ניכנס לסיבים אופטים בעולם של רגולוציה שהכל בו אסור? אני לא חושב שניכנס לזה".

מנכ"ל HOT, הרצל עוזר, אמר בדיון כי ב-HOT מרגישים שמגרש המשחקים של שוק התקשורת לא מאוזן. "לחברות הסלולר יש כרטיס של 'סטודנט חופשי', ולנו אסור המון דברים. יש לנו הגבלות על תוכן למבוגרים, שמכניס לא מעט כסף, ואנחנו מחוייבים להפקות מקור, שחברות הסלולר לא מחוייבות להן", ציין עוזר.

לגבי השירות ב-HOT ציין עוזר כי לא מספיק רק להציב עוד כמה מוקדנים במוקד הטלפוני, שכן השירות של HOT מתבטא בהמון תחומים. "השנה ביצענו מהלכים משמעותיים לשיפור השירות, והכוונה היא לא רק קיצור זמני המתנה - אלא גם החלפות מאות אלפי ממירים ושדרוג תשתית. מדובר במהלך רחב שיתבצע גם בשנה הבאה", אמר עוזר.

לדבריו, "ממיר חדש הוא סיבה לכך שלא צריך להתקשר למוקד הטלפוני ולהגיד: 'הממיר שלי לא פועל'".

"הממירים של חלק גדול מהלקוחות שלנו הם בני 10 שנים, והם עובדים כמו מחשב בן אותה תקופה, והם חלק מהסיבה לבעיות בשירות", הוסיף עוזר. "אנחנו מחליפים ממירים ללקוחות, וזה מביא פחות שיחות של לקוחות עם ממירים תקולים. זמן המענה במוקדים השתפר, וגם הוספנו עוד נציגים. השיפור שלנו הוא משהו שדורש שנתיים עבודה, ובסוף השנה הבאה הוא ייראה אחרת".

עוזר אמר שהוא לא מבין איזה צורך יש בהקמת תשתיות לאומיות חדשות של המדינה בשוק האינטרנט, כמו שאין תשתית של רכבת קלה. הלקוחות עדיין לא קונים 100 מגה, הם קונים 10 מגה, ואין מה למהר בהקמת תשתיות לאומיות. עוזר הוסיף כי ביומיים הקרובים תקבל חברתו רישיון להיות ספק אינטרנט (ISP).