משקיעי חממת טרגטק מתכננים גיוס של עשרות מיליוני דולרים

קבוצת המשקיעים הפרטיים מאוהיו התבססה כמשקיעה עיקרית בחממה, וממקדת את ההשקעות בתחום המכשור הרפואי ■ בראש הקבוצה עומד ג'ו קנפר, טייקון מוצרי חיטוי אלכוהוליים לידיים

המשקיעים האמריקנים בחממה הטכנולוגית טרגטק בנתניה מתכננים מהלך אשר עשוי לשדרג את החממה, ולהפוך אותה לאחת המובילות בישראל.

ל"גלובס" נודע כי הקבוצה, המורכבת ממשקיעים פרטיים עשירים מאוהיו, פועלת לגיוס של עשרות מיליוני דולרים להשקעות המשך בחממה.

בראש קבוצת המשקיעים עומד היזם ג'ו קנפר, יהודי תושב אוהיו, המעורה בפוליטיקה הישראלית. קנפר הוא בין היתר הבעלים של חברת מוצרי הסניטציה GoJo, אשר המוצר המוביל שלה הוא ג'ל נוזלי לחיטוי ידיים.

לדברי מנכ"ל החממה, עזריאל קדים, "ההשקעה היא תוצאה של תופעה שמאפיינת את כל החממות. משקיעים בחממה טכנולוגית שאין להם כיסים עמוקים מספיק להשקעות המשך, עוברים דילול מסיבי גם כשהחברות מצליחות, ובסופו של דבר לא מחזירים את השקעתם. רק מי שיכול לתמוך בעצמו ולהחזיק את חלקו גם כשהחברה בוגרת מן החממה, יזכה ליהנות מפירות ההצלחה".

בסבב האחרון בטרגטק הושקעו 3.5 מיליון דולר בפעילות החממה עצמה - מימון משלים לפרויקטים וניהול אדמיניסטרטיבי של החממה. בסבב השתתפו שלושה משקיעים עיקריים: קבוצת המשקיעים הפרטיים מאוהיו, קבוצת נדל"ן קנדית וקבוצה ישראלית.

שתי הקבוצות האחרונות פרשו מהפעילות, הן בשל המשבר הכלכלי והן מהסיבות שמתאר קדים. הקבוצה האמריקנית החליטה לפעול אחרת, ולהביא הון נוסף.

בעקבות ההתבססות של קבוצה זו כמשקיעה עיקרית בטרגטק, הוחלט למקד את החברה עוד יותר בתחום המכשור הרפואי. עד היום התמקדה החברה במכשור רפואי, תקשורת ואנרגיות ירוקות.

לאחרונה השתתפה החברה בהשקעות המשך בהיקף של כמיליון דולר בחברת P-cure - שפיתחה מכשיר חדש לטיפול בסרטן באמצעות קרינת פרוטונים, ובחברת המכשור הדיאגנוסטי infigo.

קשרים חזקים עם אוהיו

בין מדינת אוהיו ובין תחום הביומד בישראל יש קשר חזק, גם מעבר לחממת טרגטק.

המדינה עושה מאמצים רבים למשוך חברות ישראליות להקים סניפים בתוכה, תוך קשר עם מוסדות אקדמאיים ורפואיים באוהיו, ובראשם קליבלנד קליניק.

טרגטק מקושרת בעיקר עם העיר אקרון באוהיו, הנחושה לבנות את עצמה כמעצמת ביומד, לקראת סיומו של תור הזהב של העיר בתחום הכימיה והגומי.

קבוצת המשקיעים הנוכחית מחברת את החממה הישראלית עם כל המוסדות המתאימים בסביבה. "הם מעורבים ודואגים עבורנו גם לקשרים עם מומחים לסקרי שוק במוסדות הרפואיים", אומר קדים.