ארה"ב: הוראה לאסוף כ-800 אלף חיסונים לשפעת החזירים

מדובר במנות חיסון המיועדות לילדים בגילאים חצי שנה עד 3 שנים לאחר שבדיקות הצביעו על כך שיתכן שהשפעתו של החיסון קטנה מכדי להגן על הילדים כנגד הוירוס ■ מדובר בחיסונים המיוצרים ע"י סאנופי פאסטר שצפויות גם להגיע לישראל

סוכנות הידיעות AP באטלנטה, ארה"ב דיווחה הערב (ג') כי גורמים רשמיים במערכת הבריאות הורו לאסוף כ-800 אלף מנות חיסון כנגד שפעת החזירים המיועדות לילדים בגילאים חצי שנה עד 3 שנים, לאחר שבדיקות הצביעו על כך שיתכן שהשפעתו של החיסון קטנה מכדי להגן על הילדים כנגד הוירוס.

המרכזים לפיקוח על מחלות ומניעתן הודיעו לרופאים על הצורך באיסוף החיסונים היום. מדובר בחיסונים המיוצרים ע"י סאנופי פאסטר. נציין כי חיסונים אלו אמורים להגיע גם לישראל. החיסונים אותם נתבקשו הרופאים לאסוף הינם אלו המיועדים לילדים צעירים המקבלים את החיסון בשתי מנות בהפרש של חודש.

גורמים רשמיים במערכת הבריאות בארה"ב אמרו כי עדיין לא ברור כמה מנות מסוג זה של חיסון כבר ניתנו, אך הוסיפו כי הם אינם חושבים כי הילדים צריכים להתחסן שוב.

משלוח החיסונים המדובר אמנם עבר את מבדקי העמידות כאשר נשלחו לראשונה, אך מבדקים מאוחרים יותר הוכיחו כי יעילותם הלכה ופחתה לאחר זמן מה.