ני"ע המעניין הערב: תעודת סל חדשה התואמת לאמונה הנוצרית

ני"ע Faithshares Lutheran (סימול:FKL), היא תעודת סל חדשה שמזנקת בכ-58% למחיר של 25.38 דולר ■ תעודת הסל תכלול 100 מניות של חברות גדולות וידועות, אך לא יכללו בה חברות הפועלות בתעשיות "שנויות במחלוקת"

יש רק ני"ע אחד שעוקף הערב את מנית סטארלימס הישראלית בוול סטריט מבחינת שיעור העלייה. מדובר ב-Faithshares Lutheran (סימול:FKL) תעודת סל חדשה שמזנקת בכ-58% למחיר של 25.38 דולר, לאחר שהחברה המנהלת תעודות סל, Faithshares Trust השיקה היום תעודת הסל המיועדת למשקיעים בעלי אוריאנטציה דתית לוטרנית. תעודת סל זו מצטרפת לתעודות סל נוספות של החברה המיועדות לקהל הקתולי (סימול: FCV) ולקהל הנוצרי (סימול: FOC) ולקהל המתודיסטי (סימול: FMV).

"יצרנו את תעודות הסל האלו על מנת לענות על צרכי המשקיעים המעוניינים לקחת חלק בשוק המניות, תוך שהם שומרים שכספם ישרת חברות העונות על דרישותיהם הדתיות", אמר נשיא Faithshares והוסיף "כל אחת מתעודות סל שלנו תכלול 100 מניות של חברות גדולות וידועות, אך לא יכללו חברות הפועלות בתעשיות "שנויות במחלוקת". תעודות הסל שלנו הן הראשונות המאופיינות כנוצריות בשוק".

בין המניות שלא יכללו בתעודות הסל מציינת החברה מניות מתעשיות ההימורים, האלכוהול, הטבק, הפורנוגרפיה, הנשק ותחומים נוספים להם רגישות הקבוצות הנוצריות השונות.

החברה האם, Faithshares Advisors אשר עובדת בשיתוף עם קבוצת FTSE, המוביל את ניהול המדדים בעולם. החברה האם התחייבה להעביר כל שנה 10% מרווחיה לאחד ממוסדות הדת הקשורים לכל אחת מתתי הקבוצות המיוצגות בתעודות הסל.