נעילה חיובית בת"א: המעו"ף הוסיף 0.8% וישראמקו 9.5%

גלובס tv מדד הבנקים טיפס ב-1.4%, הנדל"ן איבד 1% ■ קומטאץ' עלתה ב-1.9% ביומה הראשון בבורסה בת"א ■ מניות הגז המשיכו לטפס ■ הזרים הגיבו למדד נובמבר וחלוקים באשר לריבית ■ זיו סגל: התנגדות למעו"ף ב-1,130

הבורסה בת"א ננעלה היום (ד') בעליות שערים, נוכח המגמה החיובית שהסתמנה בוול סטריט - שאכן התממשה. המשקיעים בת"א הגיבו גם לפרסום מדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר, שפורסם אתמול בערב. אך את הרוח הגבית אחד-העם קיבלה כאמור מהפתיחה החיובית בוול סטריט - מדדי המניות מעבר לים עולים בכ-0.5%. מחזור המסחר בת"א היה גם היום מתחת לממוצע, והסתכם ב-1.7 מיליארד שקל.

תחילה לשוקי חו"ל. בתחילת היום אחד העם הושפעה מהסגירה השלילית בוול סטריט ביום האתמול בעקבות קריאה גבוהה מהצפוי של מדד המחירים ליצרן, אשר החזירה את חששות המשקיעים מפני האינפלציה והקדמת העלאת הריבית על ידי הפדרל ריזרב. היום פורסמו בארה"ב נתונים טובים משוק הדיור שחלקם עקפו את הצפי, ומדד המחירים לצרכן לחודש נובמבר, שעלה ב-0.4% בהתאם לצפי. הנתונים שלחו את החוזים לעליות, ואחריהם גם הבורסה בת"א.

בחזרה לת"א, המשקיעים מעריכים כעת את השלכות מדד המחירים לצרכן אשר עלה ב-0.3% בנובמבר, בהתאם לציפיות. האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים הסתכמה ב-3.9%, מעל ליעד הממשלתי (1-3%). כל העיניים נשואות כעת לנגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, אשר יצטרך להחליט אם הוא מעלה שוב את הריבית ב-28 בדצמבר או לא.

מריל לינץ', אחד מהגופים הבודדים שחזו את העלאת הריבית המפתיע בחודש שעבר, מעריך כי גם החודש פישר יעלה את הריבית ב-0.25% ל-1.25%. האנליסטים מעריכים כי הריבית בישראל תגיע ל-3% עד סוף 2010. גם בגולדמן זאקס צופים שהריבית תגיע ל-3% בשנה הבאה, אולם להערכתם פישר לא יעלה את הריבית החודש אלא ימתין לחודש הבא. גם בסיטי הגיבו למדד ואמרו כי "השוק ייאלץ להתרגל למספרים עוד יותר גרועים בחודשים הבאים".

זיו סגל: התנגדות למעו"ף ב-1,130 נק'

הנהלת הבורסה צפויה להודיע היום על השינויים בהרכבי המדדים שייכנסו לתוקפם ב-1 בינואר, כאשר אפריקה ישראל , מגדל ביטוח וכור צפויות להיגרע ממדד המעו"ף. את מקומן של 3 המניות ימלאו חברות הנפט והגז אבנר ודלק קידוחים , וכן חברת הנדל"ן גזית גלוב . ב-31 בדצמבר, יום לפני כניסת השינויים לתוקף, יוארך שלב הסגירה ל-30 דקות על מנת לאפשר לתעודות הסל להיערך בהתאם.

כל הפרטים על השינויים בהרכבי המדדים - לחצו כאן

ואם במדד המעו"ף עסקינן - האם הראלי מתחיל להתעייף? זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מעריך כי מדד המעו"ף ניצב בפני התנגדות ב-1,130 נקודות וכי חלפי האינדיקטורים מדובר בהתנגדות לא פשוטה.

"המדד נתן איתות שורי כשעלה מעל 1,100 נק' אבל נכון לסיום ביום שלישי, יש לקחת התנגדות זו בחשבון", אמר סגל. "לפיכך, מהלך מתחת ל-1,100 נק' כבר יחשב איתות דובי וסימן מכר משמעותי. מהלך מעל 1,130 נק' ילמד כי מגמת העלייה תקפה. האינדיקטורים הטכניים תומכים בירידה ולפיכך מחזקים את ההתנגדות ב-1,130 נק'. אין לנו אלא להניח שהיא תחזיק מעמד. פקודת רכש טכנית ממוקמת מעל 1,130 נק'למקרה של עוצמת קונים מתפרצת. ירידה מתחת ל-1,100 נק', אם תתקיים, תוכל להוביל בקלות ל-1,040 נק'".

קומטאץ' עושה "עלייה"

מבין המניות הבולטות היום, אפריקה המשיכה לרכז עניין לקראת הדיון בעניינה בבית המשפט המחוזי ביום א'. השופטת ורדה אלשיך מתחה אתמול ביקורת על העברת כספים לבנקים על ידי לבייב, ואמרה כי "קיים טעם לפגם במצב בו בעל שליטה מבקש בידו האחת הסדר נושים המיועד כל כולו להשאירו בעל השליטה ואילו בידו השנייה הוא מעביר, גם אם דרך חברה קשורה, כסף לבנקים".

מניות הבנקים נסחרו על רקע דברי רשות ההגבלים העסקיים לפיהם "רשות ההגבלים גם כך סבורה כי שוק הבנקאות ריכוזי מדי, כך שהסיכויים שיאפשרו מיזוג בין שני בנקים כמו מזרחי טפחות ודיסקונט , הם קלושים, כמעט לא קיימים". הדברים נאמרו בהמשך לדברי מנכ"ל מזרחי טפחות, אלי יונס, בדבר התעניינותו ברכישת דיסקונט.

מניה חדשה בבורסה: קומטאץ' התחילה להיסחר היום במדד היתר-50. מניותיה של החברה היו רשומות עד כה למסחר בנאסד"ק בלבד והיום הן מתחילות להיסחר גם בת"א. שווי השוק של החברה הינו כ-95 מיליון דולר. החברה מספקת פתרונות אי-מייל והעברת מסרים.

יחידות ההשתתפות של שותפויות הגז בקידוח "תמר" המשיכו להגיב לעסקת הענק במסגרתה הן ימכרו גז טבעי ל"דליה אנרגיות" תמורת מיליארד דולר לפחות לתקופה של 17 שנה. מדובר בחברות ישראמקו , אבנר , דלק קידוחים , דלק אנרגיה וכהן פיתוח .

בקרב מניות הנדל"ן, מניית שיכון ובינוי נסחרה על רקע הורדת המלצה מכיוון בית ההשקעות כלל פיננסים. האנליסט אבירן רביבו רואה במכירות המניות האחרונות של שרי אריסון איתות שלילי ומתח ביקורת על היעדר שקיפות מספקת.