אבו דאבי רוצה לבטל הסכם עם סיטיגרופ שנחתם ב-2007

אבו דאבי השקעות טוענת "למייצג שווא הגובל בהונאה" מצידו של סיטיגרופ בעת חתימת העסקה ■ הקרן השקיעה בסיטיגרופ 7.5 מיליארד דולר באג"ח להמרה ב-2007 ■ עליה להמיר את האג"ח למניות במחיר הגבוה פי 8 מהמחיר הנוכחי

בנק סיטיגרופ טוען כי קרן ההשקעות הריבונית של אבו דאבי שואפת לבטל הסכם לרכישת מניות הבנק במחיר הגבוה פי 8 מהמחיר הנוכחי של המניה, או לקבל פיצוי בהיקף 4 מיליארד דולר במידה והיא תאלץ לעמוד בתנאי העסקה.

קרן ההשקעות של אבוד דאבי השקיעה בסיטיגרופ 7.5 מיליארד דולר באג"ח להמרה בשנת 2007. על פי ההסכם המקורי האג"ח יומרו למניות רגילות במחיר של בין 31.83 דולר ל-37.24 דולר למניה בין מארס 2010 לספטמבר 2011.

"אבו דאבי השקעות" (ADIA), מקרנות ההשקעה הריבוניות הגדולה בעולם, טוענת "למייצג שווא הגובל בהונאה" מצידו של סיטיגרופ בעת חתימת העסקה. דובר סיטיגרופ מסר כי לטענה אין בסיס.

מניית סיטיגרופ איבדה אתמול 3.8% בוול סטריט וננעלה על 3.56 דולר למניה.

דיק בוו, אנליסט בבית ההשקעות רושדייל, אומר כי סיטגירופ לא מעוניין ליצור תקדים ולהחזיר את ההשקעה, אך עליו לטענה המגיעה מלקוח גלובלי כל כך חשוב כמו אבו דאבי.

"זה צריך להיות האינטרס של ויקראם פנדיט, מנכ"ל סיטיגרופ, לעלות על טיסה לאבו דאבי ולהוריד את מחיר ההמרה ל-10 דולר למניה כדי להעלים את המשבר הזה כמה שיותר מהר.

נציין כי נכון לסוף 2008, החשיפה של סיטיגרופ לאיחוד האמירויות, הכולל את דובאי, הגיעה לסכום של 1.92 מיליארד דולר.

התלונה של ADIA מגיעה מספר שבועות לאחר שקרן ההשקעות הריבונית של כווית וקרן ההשקעות הריבונית של סינגפור, GIC, מכרו את אחזקותיהן בסיטיגרופ ברווח של 1 מיליארד דולר כל אחת. לקרן ההשקעות הריבונית של אבו דאבי נכסים בשווי של בין 500 ל-700 מיליארד דולר.