חשד: ערך חוזים פיקטיביים למכירת דירות לחיילים משוחררים

צעיר מבאר-שבע חשוד כי ערך חוזי מכר פיקטיביים כדי למשוך את הסכום מהקרן להכוונת חיילים משוחררים ■ החשודים תכננו לחלק ביניהם את הרווחים ■ ייתכן כי עשרות חיילים משוחררים נוספים מעורבים בפרשה

צעיר בן 25, תושב באר-שבע, נעצר הבוקר (ה') בחשד שהונה את הקרן להכוונת חיילים משוחררים, בכך שערך חוזים פיקטיביים למכירת דירות לחיילים משוחררים, כדי שאלה יוציאו את כספי הפיקדון מהקרן.

בחקירתו במשטרה קשר עצמו הצעיר למעשים. הוא יובא היום להארכת מעצר בבית המשפט השלום בבאר שבע.

על-פי החשד, לצעיר היו שותפים נוספים, כולם חיילים משוחררים, כאשר הם תכננו להתחלק בכספים שמשכו מהקרן. עד כה ידוע על 4 מקרים בהם נחתם חוזה-מכר פיקטיבי בין החייל לבין שותפיו.

"ייתכן כי יהיו מעצרים נוספים"

"בימים האחרונים נחקרו מספר צעירים בנושא, וייתכן כי בהמשך יהיו מעצרים נוספים", אמרה רב-פקד שרית פיליפסון, דוברת מחוז הדרום במשטרה. "לפי הערכות המשטרה, ייתכן כי עשרות חיילים משוחררים נוספים מעורבים בפרשת ההונאה".

הפיקדון שמוענק על-ידי הקרן להכוונת חיילים משוחררים ניתן למשיכה בתקופה של 5 שנים לאחר השחרור לצורך מספר מטרות מצומצם, ביניהם רכישת דירה. על מנת למשוך את הכספים מהקרן, על החייל המשוחרר להציג חוזה מכר חתום לרכישת הדירה. ללא הצגת החוזה החתום לא ניתן לקבל את הפיקדון, אלא בתום 5 שנים ממועד השחרור.