הרמטכ"ל רומז שבפינוי ישובים עדיף להשתמש בכוחות שיטור

"נכון שבעמידה מול אזרחים נדע להפעיל שוטרים, שהם יותר מנוסים ויותר בוגרים, ובחיילים נשתמש במשימות של אבטחה היכן שניתן" - אמר רב אלוף גבי אשכנזי בראיון לגלי צה"ל במסגרת השירותרום

"נכון שבעמידה מול אזרחים נדע להפעיל שוטרים, שהם יותר מנוסים ויותר בוגרים, ובחיילים נשתמש במשימות של אבטחה היכן שניתן" - כך אמר היום הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, בראיון לגלי צה"ל במסגרת השירותרום.

באשר לגילויי הסרבנות האחרונים בשורות צה"ל הדגיש אשכנזי כי "החיילים יטופלו בכל חומרת הדין", וציין כי ישיבות ההסדר, רובן ככולן, גינו את אותם גילויים. "אנחנו לא יכולים לקבל את סוג ההתנהגות הזה, בסופו של דבר צריך להבין שאי אפשר לחלק את הצבא", אמר. הרמטכ"ל הביע תקווה כי ניתוק הקשר עם ישיבת הר ברכה לא יביא לקץ מוסד ישיבות ההסדר.

"התפקיד של צה"ל הוא להיות מוכן תמיד, ואם תהיה מלחמה אני בטוח שננצח". הרמטכ"ל הדגיש כי הוא לא מכיר מקרה אחד בו חייל לקח את נשקו ופגע במכוון באזרחים חפים מפשע.

"אנחנו יודעים איך צבאות אחרים נלחמים, ובמובן זה השגיאות שעשינו הן בפירוש טובות יותר מכל מקום בעולם", אמר. "הרגשתי גאווה לפקד על החיילים שנלחמו שם בתנאים מאוד מורכבים, זאת הייתה מלחמה שאין צודקת ממנה, והחמאס מיקם עצמו בשטחים בנויים מתוך כוונה למנוע מצה"ל להפעיל את כוחותיו ולפגוע בהם".

עוד הסביר באשר לתוצאות המבצע כי "בעקבות 'עופרת יצוקה' קיבלנו מציאות ביטחונית טובה יותר. השגנו במבצע יתרון התרעתי". עם זאת הדגיש: "אנו נטולי אשליות ולא יודעים להגיד שהמציאות הזו תחזיק זמן רב".