ייצוגית נגד מגדל בגין ניהול רשלני של קרן ההשתלמות "מעוז"

היקף התביעה: כ-63 מיליון שקל ■ התובע טוען כי שוכנע להשקיע בקרן על סמך הבטחות כי מדובר בקרן "סולידית" - אלא שבפועל השקיעה הקרן בני"ע "מפוקפקים ומסוכנים", וחלק ניכר מכספו ירד לטימיון

לבית המשפט המחוזי מרכז בפתח-תקווה הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך כ-63 מיליון שקל נגד קרן ההשתלמות "מעוז" מקבוצת מגדל, בטענה לניהול כושל ורשלני של כספי עמיתי הקרן.

התובע דן גינר טוען, באמצעות עוה"ד רונן עדיני ואהוד אבירם, כי הוא שוכנע להשקיע כספים בקרן ההשתלמות המיועדת לעצמאים, על סמך מצגים והבטחות כי מדובר בקרן "סולידית". אלא שבפועל השקיעה הקרן את כספי העמיתים בניירות ערך "מפוקפקים ומסוכנים", לרבות אג"ח לא מדורגות, וחלק ניכר מכספו ירד לטימיון.

"מעוז התגלתה כקרן השקעות ספקולטיבית ומסוכנת, המנוהלת בצורה בלתי אחראית באופן קיצוני ובניגוד מוחלט לדרך בה הוצגה בפני העמיתים", נטען בתביעה. כך, למשל, ב-2008 היא "הגדילה לעשות והביאה להפסדי-עתק של 35.1% (!) מסך הקרן, כל זאת בניגוד מפורש להגדרת הקרן כ'סולידית'".

התובע טוען כי הקרן לא ניהלה את כספי העמיתים בצורה שמרנית, זהירה או "סולידית", כפי שהציגה עצמה, ולמעשה כפתה על העמיתים לעלות בעל כורחם ל"רכבת הרים", בה כספיהם עולים ויורדים בצורה דרסטית וחדה.

התובע הפקיד את כספו בשנת 2006, ולטענתו בהשוואה לכל מדד אפשרי אחר, וגם בהשוואה לביצועי קרנות השתלמות אחרות, הרי שתשואת הקרן נמוכה בצורה בלתי סבירה, ומעידה על רשלנות בניהולה.

בנוסף הוא טוען כי השקעת הקרן באג"ח בלתי מדורגות בוודאי אינה מתיישבת עם השקעה זהירה ואחראית.

למרות כל הנזקים שגרמה, נטען בתביעה, הקרן ממשיכה לגבות מהעמיתים דמי ניהול חרף הפסדיה הכבדים.

טרם הוגשה תשובה לבקשה. (ת"צ 09-12-17466).