ביונס תתמקד גם בכאב כרוני: הגישה מוצר בתחום לאישור ה-FDA

עד עתה החברה שבשליטת אלפרד מאן התמחתה בהנעת גפיים משותקות ■ החברה מקווה להתחיל לשווק את המוצר כבר במהלך 2010 ■ המנכ"ל, יצחק זילברמן: "הנפקה בבורסה אינה על סדר היום שלנו"

חברת ביונס האמריקנית-ישראלית הגישה לאישור רשות המזון והתרופות האמריקנית, ה-FDA, מוצר חדש לטיפול בכאבים באמצעות גירוי חשמלי.

אמנם, פעילות בתחום הגירוי החשמלי אינה חדשה מבחינת החברה, שבשליטת המיליארדר אלפרד מאן. אולם, עד היום היא התמקדה במוצרים שמאפשרים למשותקים להניע את הגפיים, עם מכשיר להנעה משופרת של רגל משותקת חלקית ומכשיר להנעה של יד משותקת.

המוצר החדש מורכב משני חלקים - חיצוני לגוף ופנימי. התהליך מתחיל ברכיב חשמלי שמוזרק לעצב הפגוע בזריקה רגילה, תחת הרדמה מקומית. רכיב זה מחובר בחוט דקיק ליחידת בקרה קטנה מתחת לעורו של הפציינט, אשר מתקשרת באופן אלחוטי עם מערכת שנמצאת מחוץ לגוף.

כך ניתן להשפיע על הגירוי בעומק הגוף ולשנות אותו, ללא צורך בניתוחים חוזרים.

החברה הגישה את המוצר לאישור ה-FDA במסלול הרגולטורי הקצר (510k), והיא מקווה להתחיל לשווקו כבר במהלך 2010.

כבר היום קיימים מכשירים לגירוי חשמלי לשם טיפול בכאב. יצחק זילברמן, מנכ"ל ביונס, אומר כי אלו מכשירים מושתלים גדולים, המגרים עצבים בעמוד השדרה.

לדבריו, "כיוון שהוצאנו חלק מהמכשיר מהגוף ומזערנו אותו, אנחנו יכולים להשתיל אותו ישירות בעצב הפגוע. זה כמו להאזין לטלפון אחד במקום להאזין למרכזיה שלמה ולברור ממנה את האות שאתה מחפש.

ביונס היא מיזוג של חברת נ.א.ס.ס הישראלית עם ביונס האמריקנית. החברה כבר עמדה להתמזג עם חברת הצ'ק הפתוח ATAC, אבל האחרונה ביטלה את העסקה והגיעה לפירוק. "אנחנו עדיין נתמכים היטב בידי מאן ואיננו מחפשים באופן אקטיבי השקעות נוספות, אם כי פתוחים לכל הצעה", אומר זילברמן. "הנפקה בבורסה איננה על סדר היום שלנו".