נציגות האג"ח של אפריקה הגיעה להסכם מתוקן עם הבנקים

זאת, שלושה ימים בלבד לפני הדיון המכריע בבית המשפט המחוזי בתל-אביב ■ הבנקים ומחזיקי האג"ח לא מסכימים לגבי השאלה האם ההתחייבויות והמגבלות החלות על לבייב בנוגע לאחזקותיו בחברה חלות גם על מי שיבוא במקומו

הנציגות המשותפת של מחזיקי אגרות החוב של אפריקה ישראל , הנמצאת בשליטת לב לבייב, הגיעה להסכם מתוקן עם חמשת הבנקים: הפועלים, דיסקונט, מזרחי-טפחות, הבינלאומי ובנק לאומי. זאת, שלושה ימים בלבד לפני הדיון המכריע בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

הבנקים והנציגות המשותפת חלוקים אמנם בעניין פרשנותו של מסמך העקרונות באשר לשאלה האם ההתחייבויות והמגבלות החלות על בעל השליטה בנוגע להשקעותיו בחברה, לזכויותיו למכירת מניותיו בחברה ולקבלת כספים בגין "חלוקות" שיתבצעו על ידי החברה, אם וככל שיתבצעו חלות גם על מי שיבוא במקומו לרבות במקרה של כינוס נכסים, פירוק או מינוי מנהל עיזבון.

עמדת הנציגות המשותפת היא שהמגבלות שהוטלו על בעל השליטה במסגרת מסמך העקרונות חלות גם על כל מי שיבוא במקומו, לרבות כונס, מנהל עיזבון, מפרק וכולי. עמדת הבנקים הינה שהמגבלות אינן חלות על כונס נכסים, אם ימונה, וחלות אך ורק על בעל השליטה עצמו. הצדדים החליטו שהסדר העקרונות בנושאים אלה יישאר ללא שינוי, והמחלוקת ביניהם ביחס לסוגיה תישאר להכרעה בעתיד, כך שעניין זה לא יעמוד כמכשול בדרך לאישור ההסדר.

עו"ד פיני רובין מייצג את בנק הפועלים, עו"ד דליה טל מייצגת את יתר הבנקים הנושים ועו"ד ליפא מאיר מייצג את הנציגות הרשמית של 12 מתוך 13 סדרות האג"ח של החברה.