ברקליס מעלה המלצה לדלק ב-40% - מחיר של 840 שקל למניה

בבנק ההשקעות מעריכים כי מבנה לווייתן עשוי להכיל גז בהיקף של 340 BCM (מיליארד מ"ק), בעוד שבמאגר תמר יתרות גז המוערכות ב-207 BCM ■ מאמינים כי הודות לעבודה הפיננסית שנעשתה בחברה, היא תוכל לשרת את חובה לנושיה בלי בעיה

על אף שמניית קבוצת דלק נסקה מאז תחילת השנה בכ-550%, בברקליס קפיטל מאמינים כי עדיין יש מקום לעליות במניה, ומעריכים כי קיים דיסקאונט של כ-15% בין שווי החברה למחיר המניה בפתיחת המסחר היום. בסקירה של בנק ההשקעות הבריטי, שהגיעה לידי "גלובס", העלה ברקליס את מחיר היעד לקבוצת דלק ב-40% לעומת המלצה קודמת שניתנה בחודש יולי, ל-840 שקל למניה.

בברקליס מציינים שתי סיבות עיקריות לעדכון מחיר היעד: ראשית, עליית השווי של האחזקות בחברות הבנות, ושנית - פוטנציאל נוסף הטמון להערכתם במאגרי הגז של הקבוצה, שלדעתם מוערכים בחסר על-ידי השוק. האנליסט דיוויד קפלן מתייחס לעסקה שנחתמה השבוע עם דליה אנרגיות למכירת גז ממאגר תמר, ומעריך כי היא תשפר את יכולתה של קבוצת דלק לממן את פיתוח המאגר.

בברקליס העריכו בחודש אוקטובר כי במבנה לווייתן, אשר לקבוצת דלק כ-47% מהזכויות בו באמצעות השותפויות אבנר ודלק קידוחים, ישנו מבנה העשוי להכיל גז בהיקף של 340 BCM (מיליארד מ"ק), וזאת לעומת יתרות הגז במאגר תמר המוערכות ב-207 BCM.

אגב, בברקליס לא זיהו בזמן את הפונטציאל הטמון במאגר תמר, ובתחילת השנה, טרם גילוי המאגר, העניקו למניית דלק המלצת "תשואת שוק" עם מחיר יעד של 180 שקל, בשעה שהמניה נסחרה במחיר של 160 שקל. בברקליס כתבו אז, כי בקבוצת דלק "לא נראה השקעות גדולות בפרויקטים חדשים, ולכן חסר הטריגר שיוביל אותנו להמליץ על המניה ב'משקל יתר'".

האנליסט קפלן גם מזכיר את התרומה לתוצאות הקבוצה של חברת IDE, המוחזקת בשותפות שווה עם כי"ל, אשר זכתה השבוע ביחד עם האצ'יסון במכרז לבניית מתקן התפלה בישראל, בעלות כוללת של 475 מיליון דולר.

תרומת האחזקות

זאת ועוד, נכון ל-30 בנובמבר מחזיקה דלק במניות נובל אנרג'י (סימול NBL) בהיקף של 90 מיליון דולר. בברקליס, המסקר את סקטור האנרגיה בחו"ל בהמלצת "נייטרלי", העניקו למניית נובל דווקא המלצת "משקל יתר" עם מחיר יעד של 75 דולר למניה. בשבוע האחרון עלתה מניית נובל בבורסת ניו-יורק בכ-10%, ומחירה נכון לאתמול היה 71.15 דולר.

מחיר היעד של ברקליס נגזר משווי האחזקות הסחירות (12.4 מיליארד שקל) והאחזקות הלא סחירות (3.4 מיליארד שקל) של קבוצת דלק, בניכוי החוב של החברה. בבנק ההשקעות משבחים את העבודה הפיננסית שעשתה החברה במהלך השנה, שהובילה לכך שדלק תוכל לשרת את חובה לבנקים ולמחזיקי האג"ח בשנה הקרובה ללא קושי.