מחדל באושוויץ: נגנב השלט "העבודה משחררת"

אלמונים פרצו למחנה ההשמדה בפולין וגנבו את השלט בכניסה למקום. במשטרה עורכים חיפושים נרחבים אחר הגנבים בעזרת כלבי גישוש ■ מדובר בפעם הראשונה בה נגנב שלט המתכת שהוכן על ידי אסירי המחנה בתחילת שנות ה-40 במאה הקודמת

באתר מחנה ההשמדה אושוויץ שבפולין נגנב השלט המפורסם שהוצב בשער המחנה ועליו הכיתוב בגרמנית: "העבודה משחררת". במשטרת פולין פתחו בחקירה ומנסים לאתר את האלמונים שנמלטו מהמקום. עד כה לא דווח על חשודים במעשה.

על פי ההערכות, הגנבים הסירו במהלך הלילה את השלט על ידי שחרור הברגתו ואז הוציאו אותו מעל השער מצדו השני. "בשעות הבוקר שומרי המוזיאון שהגיעו למקום הבחינו כי השלט נעלם והזעיקו את כוחות המשטרה", סיפרה דוברת המשטרה המקומית. "כעת אנחנו עורכים סריקות נרחבות בעזרת כלבי גישוש".

מדובר בפעם הראשונה בה נגנב שלט המתכת שהוכן על ידי אסירי המחנה בתחילת שנות ה-40 במאה הקודמת. יותר ממיליון בני אדם, 90% מהם יהודים, נרצחו באכזריות באושוויץ על ידי הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה.


"מדובר במחדל חמור של משטרת פולין", הגיב בזעם שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין. "אנו נמצאים בתקופה שבה תופעות האנטישמיות מתרבות וקיים חשש מוחשי לשלומם של יהודי התפוצות. לאנטישמים ולמכחישי השואה אין קווים אדומים ועתה הם מנסים ללא הועיל לעשות זאת באמצעות העלמת סמלי זכרון השואה".