קדחת הגיוסים נמשכת - אך מדד נדל"ן 15 נפל ב-5.1%

גב-ים סיימה הנפקה פושרת של 223.1 מיליון שקל בסדרת האג"ח ז' הלא צמודה - הסדרה תומחרה בריבית קבועה של 6.41%, הריבית המרבית שהוצעה

את השבוע החולף סיימו מניות הנדל"ן בירידות, כאשר בלט במיוחד מדד נדל"ן 15 שנפל ב-5.1% - בין היתר בשל משקלן של מניות חברות האחזקה קרדן NV ואלביט הדמיה במדד, הצפויות להיפלט ממנו בסוף החודש. בין המתמודדות על מקום במדד נמצא ייצוג נאה למדד נדל"ן כחול-לבן - מבני תעשיה, אלרוב ישראל ואירפורט סיטי. גם במדד המקומי צפוי עדכון שיחול בתחילת 2010.

בינתיים, קדחת הגיוסים ממשיכה במרץ. גב-ים סיימה הנפקה פושרת של 223.1 מיליון שקל בסדרת האג"ח ז' הלא צמודה. לראשונה נבלמה מגמת ירידת הריבית מגיוס חוב אחד למשנהו בקבוצת IDB והסדרה תומחרה בריבית קבועה של 6.41% - הריבית המרבית שהוצעה. גם מבני תעשיה מתכננת הנפקת אג"ח של סדרה י"ג, ואילו אזורים מתכננת הנפקת מניות (50 מיליון שקל) וכתבי אופציה, שמימושן המלא יזרים עוד 61 מיליון שקל לקופתה.

בינתיים, מעריכים בכלל פיננסים, הקצאת 20% בשיכון ובינוי נדל"ן תבוצע לפי שווי שלא יעלה על 1.8 מיליארד שקל לחברה הבת של שיכון ובינוי. בסקירה אחרת של בית ההשקעות על מגזר הנדל"ן המניב נותרה המלצת "תשואת-יתר" על מניות המדד אמות, מליסרון ובריטיש ישראל.

לחיוב בלטה אפריקה מגורים, שעובדת היותה על המדף עושה רק טוב למחיר המניה. השבוע היא זינקה ב-9.6%, העלייה הגבוהה במדד כחול-לבן, כאשר לבורסת השמות, הכוללת את עופר נכסים, תדהר, מגדל וי.ח דמרי הצטרפו חברות הבניה רוגובין ולוינשטיין.