הפועלים מחק חמישית מהשקעתו בבנק בקזחסטן

פוזיטיף, בניהולו של חסן אקצ'קילולו, נאלץ למחוק 11 מיליון דולר מתוך 56 מיליון דולר שהשקיע בבנק JSC בקזחסטן, אותו רכש בנובמבר 2007 ■ פוזיטיף נמצא במו"מ אינטנסיבי עם רשויות הפיקוח הטורקיות כדי לקבל היתר רגולטורי לקבלת פיקדונות

בנק הפועלים מחק ברבעון השלישי חמישית מהשקעתו בבנק בקזחסטן שנרכש בשנת 2007. המחיקה העבירה את השלוחה הטורקית של בנק הפועלים , בנק פוזיטיף, להפסד. בבנק הפועלים מסבירים את המחיקה כתוצאה מ"הרעה במצב הכלכלי בקזחסטן והשלכותיו על המגזר הפיננסי ובמיוחד על המערכת הבנקאית במדינה". מנכ"ל הפועלים הוא ציון קינן.

פוזיטיף, בניהולו של חסן אקצ'קילולו, נאלץ למחוק 11 מיליון דולר מתוך 56 מיליון דולר שהשקיע בבנק JSC בקזחסטן, אותו רכש בנובמבר 2007. המחיקה התבצעה לאחר "ירידת ערך כנגד מוניטין שנרשם עם רכישת הבנק". לאחר המחיקה רשם פוזיטיף הפסד של 38 מיליון לירות טורקיות ברבעון השלישי וכתוצאה מכך עבר להפסד של 21.5 מיליון לירות טורקיות מתחילת 2009.

בנק JSC היה בבעלות משפחת צ'ינגלולו הטורקית, בעבר הבעלים של פוזיטיף וכיום מחזיקים ב-30% ממניותיו. במסגרת עסקת רכישת בנק פוזיטיף רכש הפועלים באמצעות פוזיטיף, גם את JSC (שנקרא לפני רכישתו DKB) מידי משפחת צ'ינגלולו. כעת כאמור נמחק המוניטין שנרשם אחרי הרכישה.

פוזיטיף נמצא במו"מ אינטנסיבי עם רשויות הפיקוח הטורקיות כדי לקבל היתר רגולטורי לקבלת פיקדונות. הבנק אינו רשאי לעסוק בפעילות זו מאחר ולא קיבל היתר לכך מהפיקוח על הבנקים בטורקיה, לכן נאלץ הבנק להתרחב על בסיס הונו העצמי בלבד. כך שללא היתר כזה יתקשה הבנק לצמוח ולהתרחב.

אקצ'קילולו גילה אופטימיות ובשיחה עם "גלובס" לפני כמה שבועות אמר כי הוא מצפה לקבל את ההיתר עוד בשנת 2010. לאחרונה הגדיל פוזיטיף את בסיס ההון שלו לאחר שהנפיק איגרות חוב בסך 150 מיליון דולר.

הפועלים רכש את השליטה בפוזיטיף בשנת 2006 וכיום מחזיק בבנק 69.8%, כאשר פוזיטיף מוערך לפי שווי של 250 מיליון דולר. ההון העצמי של הבנק עמד בסוף הרבעון השלישי על 290 מיליון דולר. הלימות ההון היא כ-30% והיקף המאזן הוא 1.1 מיליארד דולר. השקעת בנק הפועלים בפוזיטיף עד כה הסתכמה ב-853 מיליון שקל.