כלכלית ירושלים מכרה בניין בהר החוצבים תמורת 40 מיליון שקל

מימוש נדל"ן נוסף לפישמן לאחר שלפני מספר שבועות מכרה מבני תעשייה קרקע בפרויקט "מגדלי תל אביב" ברוווח של 60 מיליון שקל

אליעזר פישמן ממשיך לממש נכסים. היום הודיעה החברה כלכלית ירושלים שבשליטתו כי חתמה על הסכם למכירת בניין המיועד למסחר ולתעשיית ההיי-טק בהר חוצבים שבירושלים תמורת 40 מיליון שקל. לפי הודעת החברה, הבניין איננו משועבד, ולכן מלוא התמורה תישאר בידיה. שווי הנכס בספרי החברה בדוחות הרבעון השלישי עמד על 37.5 מיליון שקל.

את התמורה לרכישה צפויה כלכלית ירושלים לקבל במספר תשלומים, עד שבעה חודשים ממועד חתימת ההסכם, ומסירת הנכס תתבצע לאחר קבלת התמורה עבורו. זהות הרוכש לא צוינה.

בתחילת החודש הייתה זו מבני תעשיה, החברה הבת של כלכלית, שדיווחה על מכירה שתניב לה רווח משמעותי. דובר אז על רווח של 60 מיליון שקל ברבעון הרביעי של השנה ממכירת קרקע בה החזיקה החברה בפרויקט "מגדלי תל אביב" שבשכונת נחלת יצחק. את הקרקע רכשו האחים עידו ויצחק חג'ג' ואקרו נדל"ן של צחי ארבוב ואילן קפון.

מכירת מניות מאסיבית

במקביל למכירות הנכסים, בשבועיים האחרונים ביצע פישמן מכירת מניות מאסיבית, בעיקר של מבני תעשיה ושל חברת הנדל"ן דרבן, במטרה להכליל אותן במדד ת"א 100. במסגרת זו מכר יחד עם דלק נדל"ן כ-5% ממניות מבני תעשיה בהיקף של 100 מיליון שקל, כשחלקו של פישמן במכירה, שביצע באמצעות החברה הכלכלית, היה כ-60%.

יום אחד לפני כן מכר פישמן יחד עם חברת טאו של אילן בן דב כ-5% ממניות דרבן תמורת כ-40 מיליון שקל, כשחלקו במכירה זו היה כ-55%.

ברבעון השלישי נהנתה החברה הכלכלית מהטבת מס של 156 מיליון שקל, הודות לרפורמה במס (חוק ההתייעלות הכלכלית), אשר סייעה לה לעבור לרווח נקי של 111 מיליון שקל, לאחר שקיזזה הפסד שנבע בעיקרו מהפחתת שווי מיזם נדל"ני של חברת מונדון הפועלת עבורה בהודו.

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"