הקפאת הליכים לכפר הנופש אכזיב ולגן האירועים של ששי שמש

זאת לאחר שנקלעו לחובות של כ-6 מיליון שקל ■ בבקשה ההקפאה נאמר כי כפר הנופש וגן האירועים נקלעו למצוקה כלכלית - חלקה כנראה כתוצאה מהשקעות בלתי מוצלחות, וחלקה כתוצאה ממלחמת לבנון השנייה

בית המשפט המחוזי בחיפה הוציא צו הקפאת הליכים ל-60 יום לכפר הנופש אכזיב ולגן האירועים הפועל במקום, לאחר שנקלעו לחובות של כ-6 מיליון שקל. רוה"ח יעקב זיצר ודני לייבלר מונו כנאמנים לתקופת ההקפאה, למרות התנגדות חלק מהנושים המובטחים.

הכפר והגן מצויים בשליטת ששי שמש. עד לאחרונה העסיק הכפר בין 10 ל-20 עובדים, אך בשל המצוקה הכלכלית אליה נקלע צומצם מספרם למינימום המאפשר את הפעלתו.

בבקשה ההקפאה שהגישו, באמצעות עוה"ד יואב הריס, אפי אוחנה ועידן גור, נאמר כי הם נקלעו למצוקה, חלקה כנראה כתוצאה מהשקעות בלתי מוצלחות, וחלקה כתוצאה ממלחמת לבנון השנייה, שגרמה לכך שכפר הנופש שבת מפעולה מסחרית רגילה, בתקופה שבה ישנו ביקוש גדול לכפר.

חובותיו של כפר הנופש מגיעים ל-4.78 מיליון שקל, ואילו חובות גן האירועים הם כ-1.16 מיליון שקל. מחזור המכירות של הכפר בשנים האחרונות עמד על 2.3 מיליון שקל בשנה, ומחזור הגן על כ-700 אלף שקל לשנה.

הנושים המרכזיים הם המועצה האזורית מטה אשר, מושב כפר לימן (בעל הקרקע עליהם שוכנים הכפר והגן) והבנקים לאומי, מזרחי-טפחות, איגוד ודיסקונט.

תוכנית הבראה

השופט ד"ר עדי זרנקין ציין כי הוא שותף לחשש שהביעו הנושים, לפיו האפשרות להבראת החברות מוטלת בספק, אך הוא סבר כי ראוי לאפשר להן בכל זאת לנסות ולגבש תוכנית הבראה שאולי תיטיב עם הנושים.

"רצוי לעת הזאת לאפשר למבקשות לייצב את פעילותן ולמנוע את קריסתן, כאשר נראה כי כל דרך אחרת לא תביא ישועה גדולה לנושים", ציין.

השופט ציין כי ההקפאה עבור הכפר תנוהל בנפרד מהגן, וסירב להקפיא את ההליכים נגד הבעלים, ששי שמש, שכן "צעד כזה הינו יוצא דופן ומיועד למקרים בהם צעדים אישיים כנגד בעלי המניות יטרפדו את יכולת הפעולה של החברה, ואינני משוכנע כי זהו המצב כאן". (פר"ק 09-12-20049).